Gå til innhold

Jeg kjenner babyen min! 14 uker på vei!

Anbefalte innlegg

Jeg har kjent den i et par dager nå, men trodde det var luft i magen. I dag er jeg imidlertid helt sikkert. Det ER babyen min jeg kjenner! Jeg er andregangs. Første gangen kjente jeg ikke liv før i uke 20.. er uke 14 veldig tidlig eller er det normalt?

Fortsetter under...

Det går ikke an å kjenne fosteret når det er 14 uker gammelt. herlighet damer, det er 10 cm langt eller noe sånt og befinner seg i en fostersekk i en hel masse fostervann langt under navlen. Men hyggelig å innbille seg sikkert.

Med første kjemte jeg i uke 18, med to i uke 16 og med 3 i uke 14 :) Som en liten boble som sprakk eller en sommerfuggel på innsiden av magen!

Og jo vi uten spekk kan kjenne babyen så tidlig, herre gud, jeg kjenner jo tarmene mine flytte på seg om jeg ligger på ryggen!

Annonse

andre gang kjente jeg babyen vår i uke 13+0, står skrevet ned i minneboka ;) Første gangen kjente jeg det 12+6, men da var det tvillinger, og de kjenner man lettere fikk jeg vite.. Er gravid igjen nå, 10+6, og er spendt på når det blir denne gangen, enn så lenge er det luftbobler :)

nn 13:36. Har du sett foster i uke 15? Det har jeg. Aborterte sådanne. De er ikke 10 cm. De er ferdige små mennesker på ca 15-20 cm. De mangler bare ytre øret sånn utseendemessig sett.

Ja, jeg har jobbet på gynekologisk avdeling.

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...