Gå til innhold

Igangsetting av fødsel pga psykiske grunner?

Anbefalte innlegg

Er det noen som har fått innvilget igangsetting av fødsel eller ks pga psykiske årsaker og ikke fysiske? Jeg har vært i samtale med legen min og venter på innkalling til samtale på sykehuset ang dette. Det er ingenting fysisk galt med verken meg eller barnet, men datoen før termin er en dato jeg av gode grunner ikke vil føde på. Legen min har full forståelse for dette og kjenner godt til bakgrunnen. Men jeg vet jo ikke hvordan sykehuset tenker om dette.

Så det jeg lurer på er om det er noen andre som har vært oppi lignende? Og hvordan utslaget ble?

Takk på forhånd :)

Fortsetter under...

Ja, ei jeg kjenner fikk innvilget igangsettelse pga alvorlig fødselsangst, da det ble mer kontrollert enn en fødsel som satte igang av seg selv.

Det var dog ingen dans på roser, og jeg vet ikke om hun ville anbefale det idag.

De færreste føder på termindatoen.

Selv hadde jeg termin noen dager etter en fæl dato og noen dager før en annen fæl dato. Dette skremte meg mer enn om terminen hadde vært rett på en av datoene.

Babyen endte med å trasse og holdt seg inne forbi begge datoene.

Tviler på at du får igangsetting eller ks på bakgrunn av akkurat dette.

Det jeg vet er at de fleste sykehus ikke vil sette i gang på grunn av komplikasjoner ved igangsetting. De sa at 50% av alle som blir igangsatt ender i noe akutt. Jeg sselv ble satt igang dagen etter termin for da hadde vannet gått nesten 2 døgn før. Endte ikke noe hyggelig. Massivt blodtap og et ønske om å aldri bli gravid igjen. Det beste for kroppen er å komme i gang av seg selv. De færreste føder faktisk på termindato.

Takk for svar. Ja jeg har lest at det ikke er noen dans på roser å bli satt igang, men det er jeg for min del villig til å gjennomgå. Dette er barn nr.2 og første fødsel gikk kjempefint, så hadde jo selvfølgelig håpt på "vanlig" fødsel igjen. Men nå er den datoen forferdelig vond for meg og resten av familien, så jeg er så redd for at barnet kommer da. Legen virket jo veldig positiv til at dette ville gå seg til, men er redd for å få avslag på sykehuset :(

HI

Annonse

Det at fødsel nr 1 gikk kjempefint har ikke noe å si for da var kroppen din klar for at babyen kom. Klarer ikke begripe at noen vil gjøre dette av fri vilje men du har nok gode grunner og det respekterer jeg. Lykke til uansett :))

Jeg har fått innvilget ks pga alvorlig fødselsangst. Men nå har jeg ombestemt meg og blitt enige om at det kun blir ks hvis jeg må igangsettes. Det har jeg prøvd før, og det er det siste jeg ønsker. Hadde jeg ikke blitt igangsatt hadde jeg nok ikke hatt fødselsangst heller. Det var svar på spørsmålet ditt, men nå har det jo ikke noe med dato for meg, men det er jo veldig sjelden de kommer på termindato. Kansje det evt kan bli til en bedre dag som hun over her sier. Jeg ville ihvert fall revurdert det sterkt

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...