Gå til innhold

Ang. pakking av sykehus-bagen,..

Anbefalte innlegg

Har fått beskjed fra jordmor om at det eneste jeg trenger å ta med på sykehuset løse og ledige klær til meg selv og klær til hjemreise til baby. Alt annet til baby får man på sykehuset. Men hva slags type klær har de av ulikt babytøy på sykehusene? Jeg mener bodyer og strømpebukse/sparkebukse eller lignende. Hva går babyene med der?

Hva med bind og ammeinnlegg? Får man det også på sykehuset?

Andre ting jeg bør tenke å ha med meg? Skal forresten ha planlagt ks, så trenger ikke masse ting til selve fødselen.

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/143488606-ang-pakking-av-sykehus-bagen/
Del på andre sider

Fortsetter under...

På SUS har de nyfødte babyene på seg bleie, ei omslagsskjorte, utenpå der et lite pledd som pakkes rundt føttene, og utenpå der igjen et teppe som de pakkes inn i.

Tror ikke det var snakk om noe klesplagg på føttene, annet enn det som ble tatt rundt. Dette måtte ofte rettes på, siden det holdt på å falle av.

Jeg fødte på kk i bergen, her tullet de bare babyen inn i tepper, de hadde ikke andre klær å dele ut, jeg hadde med meg diverse klær til babyen... bind får du, men ikke ammeinnlegg. ta med ting som får deg til å føle deg fresh.

Sykehusene har bodyer og strøpebukser. Men jeg syntes at de passet dårlig på mine barn, slang nesten rundt dem og ungen "ålte"seg ut av klærne, så til andremann tok jeg med bodyer, strømpebukse etc selv.

Du bør absolutt ha med deg ammeinnlegg, det har ikke jeg fått på noen av sykehusene jeg har født. Bind får du på sykehuset. Jeg hadde med meg noen engangstruser, siden bindene en bruker de første dagene er rimelig svære og vanskelige å få til å passe i en normal truse.

Annonse

På SUS har de bodyer, bleier og tepper til babyene, bind og engangstruser til mor.

Jeg anbefaler å bruke bindene og trusene du får der i starten, så slipper du grise til ditt eget. Blir du der en stund, kan du evt gå over til egne nattbind og truser hvis du ikke blør for mye.

Ammeinnlegg må du stå for selv, og jeg anbefaler også å ta med eget dopapir, det de har på sykehuset er stivt som juling. Jeg lå på barsel en stund, og endte med å kun spyle ved dobesøk, og klappe meg tørr med vaskeklutene jeg fant på sykehuset, dopapiret var ikke brukbart.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...