Gå til innhold

Hjelp! Lager marengsbunn...har pisket eggehvitene 20min, men glemt(!) å ha i sukkeret!

Anbefalte innlegg

I mitt hode var bunnen klar til steking, selv om jeg syntes den så litt rar ut. Så kom jeg på at ...aha; sukker!

Så da lurer jeg på... Kan jeg ha sukkeret oppi den piskede eggehviten og piske en stund til?? Eller bør jeg lage alt fra starten av? Har forøvrig hatt oppi eddiken..

*ammetåka*

Fortsetter under...

Min oppskrift på marengs sier:

•Visp eggehviter i en ren og fettfri bolle. Start med en lav hastighet og fortsett på medium hastighet når du ser at eggehvitene skummer. Når skummet kommer så tilsetter du sukker litt etter litt samtidig som du øker hastigheten på mikseren.

Så jeg ville prøvd å tilsette sukker litt etter litt på medium hastighet. Kanskje går det, og kanskje ikke....

Lykke til!

Yes...jeg kjørte oppi alt sukkeret med en gang og pisket en stund til, 10min ca. med vineddik og maisena oppi (noe som bare skal vendes inn på slutten.

Nå har marengsen stått i ovnen i ca. en time.... Og den har ikke vokst slik den pleier. Kan se ut som om jeg må igang med ny bunn gitt :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...