Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei.

Jeg skal ut på lang ferd i uke 20,er nå islutten av uke 16.

Turen går til USA og total reisetid er 17 timer (!!). Blir 2 stopp på veien da.

Noen som har erfaring med lange flyturer i svangerskapet?

Er jo litt bekymtet for blodpropp og for vann i kroppen.

Har planer om å kjøpe støttestrømper,men vet ikke om disse har en stor effekt.

Tips tas imot:D

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Pass på å bevege deg mye under turen også, støttestrømper alene er ikke nok på så lange turer. Reis deg opp og gå litt rundt når det er mulig. 2 stopp hjelper jo mye, men generelt er det beste rådet å røre på seg så mye du kan. Mht vann i kroppen er faktisk det beste middelet å drikke enda mer vann...høres rart ut, men det hjelper faktisk. Det i sin tur bidrar jo til mye bevegelse, iom at du da må løpe ofte på toalettet... :)

Skrevet

Hei,

Kom akkurat hjem etter 3 uker ferie i USA med lange flyturer - er i uke 20 nå . Hadde støttestrømper , drakk masse vann og var oppe å gikk veldig ofte. Merket inngen ting til vann i kroppen eller noe annet :)

Lykke til og god tur !

Skrevet

Supert,tusen takk. Satser på det går fint:)

Gleder oss i alle fall mye til ferie:)

Skrevet

uke 20 er fortsatt tidlig sånn sett, du er godt innenfor hva som er lov;) var selv på to utenlandsturer helt på slutten av forrige svangerskap, med støttestrømper, plenty med inntak av vann, og noen "rusleturer" opp og ned i midtgangen tviler jeg sterkt på at det er noe problem:) God tur! :)

Skrevet

Hei!

Jeg fløy til Hawaii i uke 20 og hjem i uke 23 i forrige svangerskap helt uten problemer(hadde en flyvning til NY og så non-stop til Honolulu). Jeg drakk masse vann, brukte kompressjonsstrømper(eneste er at de ble veldig klamme etter en hel dag på fly, så pass på å ta av deg skoene når du kan :)), og beveget meg så mye jeg følte for på flyet. Mange fly er store så du kan gå rundt i stedet for frem og tilbake i midtgangen. :)

Kos deg og nyt ferien! :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...