Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei. Frøkna på 3 1/2 mnd har begynt å Tøyse litt når jeg ammer henne, spesielt på dagtid. Hun skal hele tiden slippe puppen, ser på meg og gliser og ler og så spiser hun igjen. Dette gjentar seg gjennom hele ammingen. Noen som opplever det samme? Er jo veldig søtt , men blir lite effektiv spising. Kan det være hun ikke er sulten nok?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hei!

Min tøyser mye med pupp, det kan av og til være som du sier at han slipper den og smiler og en annen versjon er at han spreller med beina så hardt at hele kroppen hans vrenger seg og puppen detter dermed ofte ut og jeg må hele tiden stappe den inn igjen. Det er frustrerende og irriterende (ikke når han smiler da, da er det jo søtt og det tyder jo på at han koser seg der han ligger, men jeg syns likevel at pupp skal kun brukes til mat og ikke kos. Er nok litt utålmodig av meg og kanskje litt streng på akkurat det..)

Men jeg bør ikke klage til tross for denne useriøse spisingen hans, han spiser i maks 15 min hver gang (totalt på begge puppene) og jeg ville kategorisert han som en "sluker"/spiser fort. Samtidig har jeg godt med melk, så er det kanskje ikke så rart han tar pauser og slipper puppen underveis. Men som du sier, så tror jeg også at han har mindre lyst på mat på dagtid, da kan enkelte måltider vare i HELE 5 min. :) I det siste når han begynner å tulle og virker uinteressert så avslutter jeg bare. Blir som regel et bedre og mer kontrollert måltid i neste omgang.

Skrevet

Jeg får kanskje prøve å drøye det litt mellom måltidene på dagtid....hun vil gjerne ha mat annenhver time hele dagen gjennom...:)

Skrevet

Det er veldig vanlig at de får en sånn "vimsefase" en gang rundt den alderen (4-5 mnd +/- ). Verden er SÅ spennende, og puppen den samme gamle....

Prøv å amme i et mørkt og kjipt rom uten underholdning, og om det er amminger som fungerer bedre enn andre så gjenskap mest mulig derfra. Ofte går denne fasen over etter et par uker.

Siden du ammer så ofte som du gjør så er det sikkert også greit å bare stoppe måltider når hun begynner å tulle, iallfall om forrige måltid var ok. Bare følg med at det er like mange våte bleier som vanlig hvert døgn og at hun virker like veltilpass, våken og fornøyd som hun pleier.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...