enits40 Skrevet 17. august 2011 #1 Skrevet 17. august 2011 Jeg synes så ofte jeg hører at mange blir så bekymret av å delta i gravid- eller babyforum. Eller: noen TROR at mange blir bekymret, i alle fall. Det virker som om flere mener at det er mye verste-falls-tenkning og feilinformasjon ute og går, og at det derfor er lurt å "unngå internett" hvis man har et problem. Min erfaring er motsatt: Jeg blir ofte veldig beroliget av å møte så mange kunnskapsrike og løsningsorienterte damer, og av å få bekreftet at mange har de samme erfaringene som jeg trodde jeg var helt alene om! Det betyr selvfølgelig ikke at jeg er helt ukritisk til det som skrives her inne, men helt ærlig: Av og til synes jeg at dere damer kan mer enn både helsesøster og fastlege (har dobbeltsjekket flere ganger). :-) Hva er deres erfaring? Blir dere mer bekymret, eller mer beroliget av å være på nett her inne?
MillaLilla Skrevet 18. august 2011 #2 Skrevet 18. august 2011 Jeg opplever stort sett det samme som deg, enits40 - naar jeg har spoersmaal synes jeg gjerne jeg faar bedre svar her inne enn naar jeg spoer legen eller andre. Spesielt naar jeg bor paa andre siden av jordkloden og de her har litt andre oppfatninger om hvordan ting skal gjoeres...da kan det foeles ekstra godt med en norsk "fasit" av og til Tror mye av den positive opplevelsen har med aa gjoere med at vi er mange med barn paa samme alder og at det alltid er noen som har vaert gjennom det samme som deg og har gode raad aa dele. Jeg syntes stort sett det var fint aa ha BIM under graviditeten ogsaa - av de samme grunnene, selv om opplevelsen da var mer blandet. Det var saa mange innlegg om SA og MA og alt mulig som kunne gaa galt, og jeg maatte en stund bevisst unngaa slike innlegg for aa ikke bli unoedvendig bekymret. Saa hurra for babyforum og for alle dere fine damer!
Februarmamma 2011 og 14? Skrevet 18. august 2011 #3 Skrevet 18. august 2011 Dinbaby.com og småtrollforumet her kan ha vært livreddende for min lille tass som fikk feber bare 2 uker gammel. Legevakten fortalte meg (pr telefon) nevnelig at jeg skulle ta det med ro og ikke være bekymret fordi de ikke behandlet dette allikevel. Fikk da klar beskjed på forumet her om å komme oss til sykehuset fortest mulig da det fort kan gå gale veien når de er så små. Fikk tak i barsel (det var søndag) og reiste inn. Ble umiddelbart satt på antibiotika og lagt inn. Det ble intensiven samme natt. Viste seg at han hadde fått en infeksjon av gule stafylokokker som hadde utviklet seg til blodforgiftning. Heldigvis sank feberen i løpet av natta og jeg fikk ammet ham regelmessig. Vi ble sendt hjem 1 uke senere. Med tanke på allmentilstanden hans ville jeg nok ha foretatt meg noe uansett, men kanskje ventet noen timer til. Var utrolig takknemlig for mange raske og genuint bekymrede tilbakemeldinger jeg fikk her! Og har jo hengt her siden... ;-)
Skaubinna Skrevet 18. august 2011 #4 Skrevet 18. august 2011 Jeg syns uten tvil at jeg har fått og fremdeles får mye nyttig ut av disse sidene. Interessant å lese om andres erfaringer og tips og råd. Som førstegangsmor er det ikke få kvelder jeg har pløyd internett og søkt opp forskjellige ting og tang som er temaet her i huset. Det kan være alt fra hva man gjør med såre stumper, lite søvn, hva andre gjør i de og de situasjonene osv. Samtidig er det hektiske dager og jeg har dessverre ikke tid til å hverken lese eller skrive inne på sidene så ofte som når jeg gikk gravis rundt:-) Men, kan også bli mer bekymret når jeg leser om andres opplevelser av ting som jeg ikke var klar over. Blir jo redd og bekymret i blant når jeg leser om alt som kan skje og andres problemer... Og det kan i blant være lett å glemme at når jeg pløyer internett på sene kveldstimer for å lese om andre har opplevd røde prikker rundt munnen etter et måltid, så er mange av svarene fra vanlige mødre med ulike erfaringer og sjelden fagpersoner som vet helt sikkert. Alt i alt må jeg vel konkludere med at jeg er glad jeg har funnet disse sidene.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå