Gå til innhold

jenter! jeg skal slanke meg 30 kg

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Jeg har til nå slanket meg 10 kilo og har først og fremst økt aktivitetsnivået. Jeg tar trappene, sykler, går turer og svømmer. Av mat spiser jeg mye grønnsaker, kylling, laks, grovt brød, salater (uten fete dressinger) og har sluttet med ferdig-mat, hurtig-mat og bruker minst mulig pose-mat (ala Toro). Lager mat fra bunnen av.

Jeg har kuttet ut hvit pasta, hvit ris, kuttet ned på poteter og på sukker. Har ingen Stor utskeielsesdag i uka, men unner meg gjerne litt sukkerfri gelè, en ispinne eller peanøtter på lørdager. De store utskeielsene står jeg over for jeg er redd for å skli helt ut.

om du er glad i fett og har god selvdisiplin, prøv lavkarbo.

Om du er som meg så tar du det etappevis. Først begynte jeg å gå, og når den rutinen satt, prøvde jeg meg med litt jogging, og kuttet ned på godteriet. Har ikke gjort det mer enn ca 1,5 uke, men har gått ned iallefall en kg.

Spis lite og ofte, og ikke ta det som en slankekur, men som en livsstilsendring. Husk at det er en grunn til at du nå veier 30 kg for mye.

Ikke vær for streng med deg selv. Her en kveld var jeg sjesken, men klarte å overtale meg selv til å spare det til i morgen. Neste kveld var jeg fremdeles sjesken, men hadde da en kontrollert sprekk, og følte ikke at alt var ødelagt.

Tenk før du putter i munnen. Har jeg virkelig lyst på? Planlegg, sjekk ut nettet for ideer til middager og diverse.

For min del er jeg sjesken om jeg er sulten. Da er det bedre å spise.

Men du kommer ingen vei uten fysisk aktivitet, det må til.

Annonse

sjesken er det samme som fysen. Ha lyst på.

hehe, "sprekken" var ikke etter 1,5 uke, men to dager. I og med at det var planlagt var det egentlig ikke en sprekk, så da åt jeg ikke stort. For meg er det viktig å ikke være rigid, men unne meg godteri i helger eller om det er noe. Etter ca en uke gir abstinensene seg, og jeg kan spise en neve potetgull uten å tenke at jeg må spise hele posen. Før kjede-åt jeg, nå lar jeg være å spise uten å vite at det er påtide med et måltid.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...