Gå til innhold

Sønnen min lærer drikkeviser i barnehagen

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Drink, drink, drink, drink

Drunk, drunk, drunk, drunk

Drunk last night and drunk the night before

I`m gonna get drunk like I`ve never been before

`cause when I`m drunk I`m as happy as can be

`cause I`m a member of the frog-family

And the frog-family is the best family that ever came frome across the sea

There`s a high-line frog and a low-line frog, a middle of the frof and the god damn frog, sing:

Glorious! Hey! Glorious!

One cag of beer for the four of us, sing glory be the God `cause there ain`t no more of us `cause one of us can drink it all alone

(fritt etter hukommelsen;)

Annonse

Når en søt liten baby absolutt IKKE vil sovne, selv etter fjorten runder med alle barnesanger jeg kan, hender det at jeg må ty til Hönan Agda og Polaren Pär på Socialen.

Har dessuten fått en lei uvane med å synge bæsjevisa til Raske Menn hver gang Bella trenger ny bleie, hvilket har resultert i at min fire år gamle sønn skråler på den støtt og stadig.

...men det blir nok folk av disse også ;o)

Annonse

Hahaha, den bæsjevisa til Raske Menn elsker sønnen min.

Han kan finne på å synge den til enhver tid. Gaule høyt når han står og kjeder seg i køen når vi skal betale i matbutikken. Eller når han lever litt i sin egen verden på banen eller bussen.

Innrømmer at jeg digger den også ;)

Jeg var ikke store jenta selv da jeg løp rundt og sang Seven Drunken Nights.

As I went home on Sunday night as drunk as drunk could be

I saw a thing in her thing where my old thing should be

Well, I called me wife and I said to her: Will you kindly tell to me

Who owns that thing in your thing where my old thing should be

Ah, you're drunk,

you're drunk you silly old fool,

still you can not see

That's a lovely tin whistle that me mother sent to me

Well, it's many a day I've travelled a hundred miles or more

But hair on a tin whistle sure I never saw before

Kanskje like greit at jeg ikke skjønte noen verdens ting av det. :P

Jeg hadde blitt rasende!!! Jeg vil ikke at mine barn skal lære seg drikkeviser. Det går ikke ann!!! Far til mine barn er alkoholiker, og hadde noen lært mine barn slike sanger så hadde de blitt skikkelig usikre.. (de vet om fars problem, og har pga dette ikke lov til å være sammen med far uten tilsyn.. Jeg forlot bf i det jeg oppdaget problemet.)

hadde jeg ikke vært i min situasjon, hadde jeg også reagert svært negativt på dette. Fylleviser er for fylleræl .. ikke for små barn. Jeg hadde klaget til barnehagestyrer, evt barnehagekontoret.

Har ventet på et innlegg som ditt 11.47. Har hatt lyst til å skrive det samme som deg men det virker som folk syns at dette er helt greit!

Vi har ikke noen alkoholikere i familien så det er ikke noe slik, men jeg hadde blitt fly forbannet. En voksen dame ansatt i bhg skal da ikke lære barn sånn. Hadde dere ledd like godt om det hadde skjedd noe alvorlig med barnet deres og dere kun hadde denne damen å forholde dere til?

Jeg har selv jobbet 14 år i barnehage og kjenner jeg blir skikkelig sinna. Denne dama er en skam for alle ansatte i barnehage som jobber rompa av seg for å tilfredstille foreldre, barn, andre ansatte, de som lager rammeplanen og politikere som bestemmer masse.

Fyttirakker`n !!

For barna er det bare en sang, og ikke noe annet. Det er måten omgivelsene reagerer på sangen som har noe å si for barnet.

Selv synes jeg det er rart at en bhg ansatt ikke har lengre antenner enn at hun lærer bort drikkeviser til barna, men jeg hadde ikke reagert nevneverdig på det likevel så sant sangene ikke var grove.

Selv er jeg hatt voksne med alkoholproblemer tett innpå meg da jeg vokste opp, har det fremdeles, men jeg er trygg nok på meg selv som mor at jeg vet at barnet mitt ikke tar skade av å kunne en drikkevise eller to som han ikke forstår betydningen av. Men igjen; kommer selvsagt an på inneholdet i sangen.

14.11 her igjen....

gruppa heter forresten plumbo, vi hører titt og ofte på dem i bilen....

bhg klagde til meg for at sønnen min sang møkkamann sangen....

ikke er det noen fæle ord eller noe i hverken møkkamann eller bayer sangen.

hehe.. Jeg er kanskje ikke den rette til å uttale meg, da en av nattasangene i huset her er Bad boys av Inner Circle. (Faren deres har alltid sett på Cops, og ungene digger den sangen). Men jeg hadde bare flira av dette. Barnet skjønner ikke engelsk (?), så han skjønner jo ikke hva han sier. Mest sannsynlig så sier han ikke ordene rett engang ;) Det hadde kanskje vært værre om han hadde lært "for jeg er drita full før Drøbaksundet... tralalalala" eller "Å så havnet vi på fyllefest igjen.. hoi hoi" ;)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...