Gå til innhold

Den/de som var med deg på fødselen, hvilken vinkel så de fødselen ifra? haha

Anbefalte innlegg

Nettopp sett på Fødeavdelingen og har sett det mange ganger før - virker som om det er vanlig at halve slekten glor inn i det aller helligste når damen skal føde. Er dette vanlig?? Kunne aldri falle meg inn at noen utenom de aller mest nødvendige skulle se mitt aller helligste. Selv ikke barnefar. Jordmor brydde jeg meg ikke om.

Fortsetter under...

Jeg hadde med meg mannen min og mamma(!). Mannen satt pent og pyntelig i sengen sammen med meg, mens mamma sto og så "rett hjem". Gjorde meg ikke noen ting! Vil selv gjerne være med å se en fødsel en gang..

Annonse

Mamma var med da yngste ble født. Jeg vet ikke helt hva hun så, men hun var min hjelper, så jeg regner med det var litt fra siden :)

Driter vel i hva hun så, hun er min mor :)

Og mitt yngste barn betyr litt mer for henne, siden hun så det komme til verden :) Men hun gjør ingen forskjell på noen av barnebarna ellers :)

Jeg var med en venninne da hun fikk barnet, og så vel det jeg ville uten at hun vet alt om det.

Og jeg må bare si at det ser ikke normalt ut, sånn som en forestiller seg at en fitte ser ut. Alt står jo på spreng, og ligner nesten ikke på en tiss engang.

Gjest frøken_førstegangs-med gutt<3

Hadde med samboer og svigermor, jeg var veldig nøye i forkant av fødselen med å si til svigermor at hun fik IKKE se der nede i allefall... Meeen, kunne ikke brydd meg mindre da det faktisk ble aktuelt. Hehe.

Både svigermor og samboeren så rett hjem et par ganger, tror de syns det var mer "skummelt" enn meg.

Er forsåvdit litt enig med Tante Blås, når jeg sto midt oppi det verste, spilte det fint liten rolle hvem som så hva. Vasa rundt i gangene på vei til toalettet truseløs og med puppene hengende fritt under sykehusskjorta, uten tanke for noe.

Under selve fødselen kan jeg derimot ikke tenke meg å ha noen andre enn mann og nødvendig helsepersonell til stede- men de får til gjengjeld se hva de vil!:)

Her var det bare mannen som var med og han ble så knuget til min side at han greide nok ikke å rikke seg en centimeter for å se noe som helst, hadde store merker i hendene flere dager etterpå.

Det sto imidlertid 4 stykker fra sykehuset og glante der nede, så hadde vel uansett ikke vært plass til flere...

Men jeg må si at jeg er svært privat, og selv om jeg ikke hadde brydd meg i øyeblikket, så ville jeg ikke vært komfortabel med det i ettertid dersom jeg husket at noen av mine nærmeste hadde tatt underlivet mitt i nærmere øyesyn.

Annonse

Når jeg tenkte på det før fødselen så ville jeg ikke at noen skulle sett "rett hjem", men mens det sto på kunne jeg ikke bry meg mindre. Like etter fødselen sto jeg kliss naken i døråpninga og ropte etter en JM også. Mannen trodde jeg var gærn, men jeg så ikke problemet

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...