Snellamedto Skrevet 17. august 2011 #1 Skrevet 17. august 2011 Tror gutten vår har fått øyekatarr, men leser om forskjellige typer og ulik behandling og blabla så spør om råd her jeg. Usikker på om vi trenger å gå til lege. Han er ikke rød på øyet, men litt hoven, og det renner ganske mye gulgrønn puss ut, både tynt og tykt. Han har hatt litt feber i går og i dag og hoster litt. Tror jeg har smittet ham, for jeg har hatt influensa i en uke med feber og kraftig forkjølelse. I går fikk jeg også rødt øye med minimalt puss og ikke noe ubehag forøvrig. Jeg har nok smittet ham da,selv om det ikke er like symptomer i hele tatt. Ammer ikke og har altså ingen morsmelk å dryppe på. Holder saltvann?
Anonym bruker Skrevet 17. august 2011 #2 Skrevet 17. august 2011 minstejenta vår var mye plaget med øyekatarr (streptokokk-bakterie)og fikk resept på dråper som hjelper veldig fort. Men de råder vel til å vente et par uker for å se om det går over av seg selv..det kan jo være bare tette årekanaler. Du kan jo ringe legen å høre.. Vanlige reseptfrie øyedråper er et must med baby i huset.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå