bitthen Skrevet 17. august 2011 #1 Skrevet 17. august 2011 Har akkurat begynt i barnehagen, og stortrives til nå. Men må konstant følges med for han eter ALT. Småstein er en hit, vet ikke hvor mange jeg har tatt ut av munnen hans. Nå er jeg litt bekymret for at barenhagepersonalet ikke følger godt nok med Flere som har slike småttiser? Er det noen triks man kan gjøre??
Anonym bruker Skrevet 17. august 2011 #2 Skrevet 17. august 2011 Hei Har samme probleme som deg. Har tvillinger (gutt og jente) på snart 1 år. Gutten spiser sand hele tiden når han skal leke ute i sandkassa. Var tilstede da jeg skulle levere dem i barnehagen, de lot han plukke sand og putta inn i munnen, de reagerer ingenting, er det normalt at de lar unger eta sand/grus? ( Fant masse små sand i nese hans når jeg henta han)
Gjest Kira 1+1 underveis ♥ Skrevet 17. august 2011 #3 Skrevet 17. august 2011 Tror det er ganske vanlig i den alderen. Skal både føle og smake på ting;) Datteren min var helt lik da hun begynte i bhg i fjor. Fikk helt sjokk de første dagene, fordi bleia var full av sand, barnåler og blader. Lurte på om bhg ikke fulgte med i det hele tatt.. hehe! Men etter noen uker ble det mye bedre, så regner med at de får beskjed om at slik skal man ikke gjøre. Ihvertfall de gangene noen ser dem. Tror ikke det er så mye man kan gjøre for å unngå dette, annet enn å si fra til barnet hver gang man observerer det. Så går det forhåpentligvis fort over.
bitthen Skrevet 18. august 2011 Forfatter #4 Skrevet 18. august 2011 Huff, hadde det ena vært bare sand, men det er stein han putter i munnen. Jeg er jo livredd han får de i halsen og kveles :S
Anonym bruker Skrevet 18. august 2011 #5 Skrevet 18. august 2011 Hei! Jeg jobber i barnehage, er pedagog. Det er helt normalt i den alderen, og det er ikke farlig. Vi følger selvfølgelig med så godt vi kan, men det er mange unger pr voksen, og umulig å få med seg alt! Når det gjelder sand i bleien, er det helt underlig hvor fort det havner der, enda med fult utstyr om hlsten havner det sand i bleie og inni bodyer og nederst i strømpebukser... sanda finner veien dit uansett... som en over her sa, er det slik babyer og barn blir kjent med omverdenen, de smaker og spiser på gjenstander og ting. Tror ikke din sønn vi finne på å svelge steinen, for han skjønner fort at det ikke er mat. men det er mange barn som går rundt å "sutter" pås teiner, og det er selvsagt ikke optimalt. De kan falle og få den i halsen. Hadde jeg vært deg ville jeg kommentert det når jeg henta han og obswerverte det selv, og spørre om dette er noe han gjør ofte, og om de vær så snill kunne holde et ekstra øye med han ute. Noen barn er mer fan av steiner i munnen enn andre! Håper det løser seg snart, de fleste slutter etter en liten periode <3
<3_2gutterogeijente_<3 Skrevet 25. august 2011 #6 Skrevet 25. august 2011 Hei du! Vet akkurat hvordan du har det for datteren min er helt lik! Og jeg er livredd for at hun skal kveles:( Jeg har prøvd å la henne ha den litt i munnen for å se hva hun gjør,men må til slutt ta den ut da jeg skjønner at den ikke kommer ut igjen av seg selv:( Datteren min er 10 mnd gammel så kanskje litt yngre en din sønn? Hun begynner i bhg når hun blir 1 år så håper hun får tygd nok på de steinene innen hun starter. Har aldri hørt om noen som har blitt kvalt av dette da,så det går nok bra skal du se:)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå