Gå til innhold

Legging av baby 4 mnd - hvorfor denne skrikingen?

Anbefalte innlegg

Har en baby som snart blir 4 mnd.

I starten var det null problem å legge ham, han sovnet greit i egen seng (vi samsover ikke, men han ligger i egen seng helt inntil senga mi). Etterhvert måtte jeg amme ham i søvn i senga mi, før jeg forsiktig flyttet ham over. Nå derimot følger jeg også denne rutinen, men han våkner etter 10-15 min og hylgriner! Tar ham til meg, ammer, han sovner, våkner igjen etter 10-15 min, og hyler... og sånn fortsetter det i hvert fall et par timer. Etter en stund har han hissa seg sånn opp at han ikke tar puppen heller, bare hyler. Når han slutter å ta puppen så tar jeg ham opp og går litt med ham, vugger ham på fanget osv, men tror det er utmattelse han til slutt sovner av, ikke at jeg vugger og trøster ham.

Jeg forstår ikke hvorfor han er blitt sånn. Tror ikke han er overtrøtt, for han sover to lurer a 2-3 timer om dagen, siste fram til 16-1630, og jeg legger ham rundt 19. Han kan ikke være ensom, for jeg ligger jo der sammen med ham... mett er han nok også, ettersom han nesten ikke spiser når han ligger ved puppen han bare koser seg.

Er forresten klar over at de helst ikke skal sovne ved hjelp av puppen, men nå som han er så liten vet jeg ikke helt hva ellers jeg skal gjøre, vil ikke la ham ligge der og grine heller.

Er det noen som har noen meninger om hvorfor han våkner og skriker hele tiden, og hva jeg evt kan gjøre med saken?

Fortsetter under...

Han har nok vendt seg til å ligge inntil deg, det er derfor han våkner (han innser at du ikke er der lenger).

Du må bare legge han i sengen hans når han skal sove for natten, min på 4,5mnd nå, bruker 15min på å sovne, og det er uansett om han skriker eller ikke. Han trenger bare hjelp med smokken og at kosekluten ligger inntil nesen hans.

Min har siste lur kl.17.30 - 18. Så legger jeg han i sin seng kl.20.30 etter at han har fått grøten sin.

om han ikke lenger sovner av seg selv uten amming vet han kanskje ikke hvordan han skal gjøre det. Han sovner, men alle babyer (alle mennesker egentlig) har perioder med lettere søvn. Noen ganger våkner man. Og da får han ikke sove igjen. Han kan bli overtrøtt av dette også.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...