Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei,

Noen som har erfaringer med å ha problemer med å bli gravid i etterkant av konisering? Jeg ble konisert for 3 år siden. Har prøvd å bli gravide de siste 2 årene uten hell. Finner ingen klar årsak til den ufrivillige barnløsheten, og har i dag hatt første AIH forsøk. Under behandlingen hadde legen problemer med å føre inn kateter, og da jeg fortalt om koniseringen ble jeg fortalt at det kunne være årsak til den "trange/tette" livmorhalsen min. Siden jeg ikke har hatt lap, så har jeg ingen stausrapport på de fysiske forholdene i livmoren min. Virker sprøtt å tenke på at sårflatene etter en konisering kan ha "grodd sammen" og gjort forholdene så trange at det kan ha hindret graviditet. Noen som har opplevd eller hørt om noe lignende? Legen fikk etter litt prøving og feiling blokket ut livmorhalsen, ført inn kateteret og levert varene.. Så da er det bare å krysse fingrene for at dette kan føre til full klaff. Jeg venter i spenning!

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ja jeg!! Jeg ble kondisert for 7 år siden,og har prøvd i 5 år med å bli gravi,men uten hell. Jeg hadde på følsen at kondiseringen var grunnen,men fikk svar fra leger at neida det var det ikke...men så etter en lap så konstanterte de at det faktisk var grunnen. Jeg hadde som deg veldig liten passering(legen som utførte kondiseringen hadde tatt for mye,og det gjorde vist at jeg "grodde" igjen),så vi er igang med ivf nå. Krysser fingre for dere!! masse lykke til.

Skrevet

Til meg var det omvendt, prøvde i 2 år, fikk konisering, ble gravid etter 2 mnd..

Skrevet

Så jeg er ikke den eneste som har problemer med å bli gravid pga konisering. Ut i fra det jeg finner om informasjon om dette så virker ikke dette å være særlig vanlig. Man finner heller info om de som endelig er blitt gravide etter en konisering. Men det er tydeligvis noen som får problemer i stedet for at det hjelper. Godt å høre jeg ikke er alene.

Du skriver dere er i gang med IVF nå, er det en grunn til at det ble IVF og ikke AIH?

Skrevet

Er igrunn ikke helt sikker på hvorfor de valgte IVF istedenfor AIH,men jeg hadde 2 lapraskopier,og de var litt uenige om den ene egglederen var tett,den ene legen sa den høyre var fin mens den venstre var tett,og den andre legen sa motsatt,så mulig de på fertilitetsklinikken bare valgte å ta IVF pga det,det har jeg igrunn ikke spurt om,men det skal jeg faktisk gjøre!!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...