Gå til innhold

Hva gjør man når man får kunst til bryllupet man ikke liker?

Anbefalte innlegg

Han vi har fått gaven av har skrevet "gratulerer med dagen bla bla bla" på baksiden.. Vurderer å finne en fast plass og henge det opp hver gang vedkommende er på besøk, som er sjeldent, men jeg føler litt på det.

Fortsetter under...

Det er ikke så mye man får gjort. Sett det i et skap og heng det evt, opp når giveren kommer, og etter en 7-8 års tid kan dere gi det bort til noen som synes det er fint.

Om man liker et kunstverk eller ikke handler om smak og ikke om at man er utakknemlig. Om man gir bort kunst så skal man være VELDIG sikker på mottakerens smak, synes jeg.

Annonse

Jeg syns tanken var god, men likevel veldig rart av gjesten å gjøre noe sånn. Vi har gitt bort kunst et par ganger i bryllupsgave, men da har vi hatt en viss anelse om smaken til brudeparet og vi har sørget for å kjøpe det et sted det er mulig å bytte det og gitt klar beskjed om at det bare er å bytte til brudeparet. Begge gangene har bildet blitt hengt opp i stua (og har hengt der når vi har kommet på uplanlagt besøk også, så tror det har hengt der uten at vi har vært der også;-) ), så jeg regner med at vi har truffet ganske bra.

Jeg hadde enten hengt det opp i et rom dere sjeldent er (gjesterom el) eller gjort som du sier, henge det opp når dere får besøk av giveren.

Dersom det ikke er folk som ofte er innom så ville jeg ikke hengt det opp. Såpass sær er jeg, og det har ingenting med utakknemlighet å gjøre. Jeg vil bare ikke gå forbi noe jeg ikke synes er pent eller passer til resten av interiøret og se på det hver eneste dag.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...