Anonym bruker Skrevet 17. august 2011 #1 Del Skrevet 17. august 2011 Har kun to barn, men den ene er som ti. Roter hele dagen , slår, hyler og kaster alt rundt omkring. Føles ut som jeg rydder hele dagen, og selv da, er det kaos når kvelden kommer. Bare i dag har jeg vasket over kjøkkenet to ganger, og det ser bomba ut IGJEN!. Mannen jobber minst 3 kvelder om ikke mer, i tillegg til dagtid. Jeg har mistet gnisten helt, synes jeg bare går rundt som en robot og aldri blir ferdig med all denne ryddingen, som selvfølgelig står på meg, siden bare jeg er hjemme. I tillegg har jeg en fulltidsjobb. Åhhh, vær så snill å si det blir bedre når de blir større...... Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/143486636-akkurat-n%C3%A5-f%C3%B8ler-jeg-meg-utslitt-av-sm%C3%A5barnhverdagen-v%C3%A6r-s%C3%A5-snill-%C3%A5-si-det-blir-bedre/ Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 17. august 2011 #2 Del Skrevet 17. august 2011 Tja, hva skal jeg si.. Det blir bedre, men også værre. De blir eldre, de blir flinkere til å rydde og de roter ikke så mye. Men da er det andre ting som gjør deg sliten, det er kjøring og henting til fritidsaktiviteter, det er hauger med klesvask (særlig om de driver idrett), det er krangling og hormonene gjør de i perioder til noen skikkelige humørsyke troll, det er mas om lekser, det er bekymringer, pengemas, de legger seg aldri om kvelden, det er ingen alenetid osv osv. Jeg tror man blir sliten i alle faser av barnas oppvekst, men kanskje sliten på forskjellige måter. Greia er at du må finne ut hvordan du skal takle det, hvordan du kan finne lommer til deg selv, hvordan du kan gjøre ting som gir deg energi og ikke bare ting som tapper deg for energi. Det å ha barn gir mer enn det koster, men du må ikke glemme deg selv i det her. Har dere vaskehjelp? Det må dere ha om mannen skal jobbe så mye, da må rett og slett en del av pengene han tjener gå til hjelp i huset, eller han må jobbe mindre! Få deg en fast mammakveld hvor du gjør ting som gir deg energi. Jeg har en sånn kveld en gang i måneden, det holder for meg, men trenger du en annenhver uke eller hver uke må du kreve det. En av kveldene mannen din er hjemme stikker du ut av huset og er bare deg, om det er shopping, spa, vennebesøk, trening eller noe helt annet du trenger må du finne ut av selv. Jeg har også en mann som jobber like mye som din (driver eget selskap), men etter å ha snakket litt om det her fant vi ut at enten måtte han finne seg en 8-16 jobb eller så måtte jeg gå ned i stilling, jeg ble jo fullstendig utslitt. Vi måtte tenke litt nytt når det kom til økonomi, men jeg jobber nå bare 70% og vi klarer oss. Fridagen min bruker jeg selvfølgelig til litt klesvask, til å storhandle mat osv, men den er i hovedsak min. Jeg går tur i skogen, leser i en bok, slapper av eller hva det nå er jeg føler jeg trenger den dagen. Men vi er jo forskjellige også, jeg er av de som synes småbarnsperioden er som en drøm i forhold til når de begynner på skolen. Da er det plutselig mye mye mye mer som skal følges opp og hver eneste ettermiddag i uka brukes til alt de skal være med på og gjøre. Andre er uenige med meg og blir mindre sliten av den type oppfølging enn av å vaske rumper, rydde og trøste småbarna... Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/143486636-akkurat-n%C3%A5-f%C3%B8ler-jeg-meg-utslitt-av-sm%C3%A5barnhverdagen-v%C3%A6r-s%C3%A5-snill-%C3%A5-si-det-blir-bedre/#findComment-143486677 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 17. august 2011 #3 Del Skrevet 17. august 2011 Dette var et reflektert, varmt og ærlig svar, 18.39. Har det som HI av og til jeg også, og det har vi vel alle. Bør absolutt bli flinkere til å finne energigivende pustehull for oss selv, uten å ha dprlig samvittighet for det! Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/143486636-akkurat-n%C3%A5-f%C3%B8ler-jeg-meg-utslitt-av-sm%C3%A5barnhverdagen-v%C3%A6r-s%C3%A5-snill-%C3%A5-si-det-blir-bedre/#findComment-143486691 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå