Gå til innhold

Skal dere ha babyshower, jenter?

Anbefalte innlegg

Skrevet

18.41: Haha må bare le litt..." Jeg møter heller ikke opp i en babyshower somholdes for barn nummer 2 og oppover. "

Hva skjer med holdningen???

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Skravle og spise er helt supert det. Men mine venner som jeg har arrangert babyshower for har synes det har vært supert å bli gjort litt stas på, og det er vel verdt noen kroner å glede en god venninne?=)

Skrevet

Vi har ikke noe som heter en norsk baby shower :) Vi har ikke en gang et norsk navn på tradisjonen.

Lære om norske tradisjoner? Host opp noe om norske tradisjoner da, så vil jeg gjerne lære.

Skrevet

Holdningen? en baby shower er for det første barnet slik at familien kan skaffe seg utstyr. Dermed vil en shower for nr to være unødvendig og ganske frekk av arrangøren.

Hvis man derimot vil ha en jentekveld på norsk vis med gaver til babyen så kjør på. Man inviterer ikke til julefeiring i april.

Skrevet

Mine venninner holdt baby-fest for meg når vi skulle ha førstemann..det var en venninnekveld med god mat og skravling. Kjempe koselig var det :) Jeg opplevde å miste barn nr to, kom hjem til et hus som var klart for en baby. Jævlig er det uansett, det ble ikke værre enn det var uansett hva som ventet hjemme. (ser at noen bruker det som argument). Nå fikk vi vårt 3.barn i april og da hadde vennene mine ordnet med overraskelsefest når vi kom hjem igjen. Det var enda bedre enn babyfest før det hele var over :)

Skrevet

21.08:

Vel, da har vi ulik oppfatning på hva en babyshower er. JEG og mine venner ser hvertfall på babyshower som en feiring, og koselig sammenkomst, hvor de om ønsker kan ta med en liten ting til babyen som ventes (noen har heller med en oppmerksomhet til mor, en god massjasjeolje eller en bok å ha på sykehuset osv).

Er jo ikke noe som arrangeres for å få masse dyre ting, da har (heldigvis!!!) min gjeng helt andre måter og feire på enn resten av Norges befolkning.

Dette er faktisk første gang jeg hører "negativitet" rundt en babyshower, som er ment å være en koselig kveld for vordende mor og hennes nærmeste venner.

Du sier , "Hvis man derimot vil ha en jentekveld på norsk vis med gaver til babyen så kjør på"

Er jo akkurat dette mange mener en "norsk" babyshower er - en jentis med pakker.

Skrevet

Hvorfor kalle det en babyshower? Dere bruker ikke en gang deres eget språk. Dere tar navnet til en helt spesifikk tradisjon og adopterer det uten en gang å sette dere inn i hva det er for noe. Det er mildt sagt spesielt.

Jeg har fastet noen ganger i livet mitt, jeg kaller det ikke ramadan av den grunn.

Skrevet

21.06

Jizez, du var et vanskelig menneske merker jeg.... Eller så bare fryder du deg over å være kveruant uansett sammenheng?

Jeg er da fullt klar over at både Halloween Valentines Day, og Babyshower ikke er en norske tradisjoner, det er da ingen som sier noe annet. Vi (ser andre og er enige) prøver bare å forklare hvordan VI I NORGE HAR GJORT DET, TIL DEG SOM TYDELIGVIS (?) ER FRA USA og har innvendinger mot det å bruke "en formue" på venninnen din....

Skrevet

Du merker at jeg er vanskelig? Godt jobbet utfra fire innlegg. Du tror ikke du har en usaklig stor tro på egne ferdigheter? :)

Har jeg innvendinger mot å bruke en formue på venninnene mine? Noe mer du vet om meg som du kan dele? Siden jeg ikke er klar over det selv?

Kanskje du skal være litt mindre arrogant? Eventuelt ikke være på diskusjonsforum siden du tilsynelatende ikke tåler andres meninger når de ikke samsvarer med dine?

Skrevet

hehe, er jo du som skriver at det er så dyrt med babyshower (og da prøver jeg å forklare at ja - i usa er det kanskje dyrt , men slik vi" feirer" i norge er det ikke slik).

Hva har innleggene med ferdigheter å gjøre?

Tåler fint andre menneskers meninger, hvis ikke hadde jeg ikke vært her inne (eller svart på innleggene gang etter gang) , men poenget er jo at du misforstår hele greia. Bare fordi en babyshower er på en måte i usa, vil det ikke si at den er slik i norge (selv om ja jeg har skjønt at dette er en amerikansk tradisjon).

Folk gjør da dette på forskjellig måte.........

Skrevet

Fosterfest eller babybaluba! hhahhhhhahhaha jeg ler så jeg griiiner :) :)

Skrevet

Mange kaller det baby-fest eller liknende også... samme det vel?

Man sier da halloween og ikke allehelgenesaften, osv...

Skrevet

Evner hadde nok vært bedre norsk. Og da dine evner til å forstå noe som helst om meg :)

Så fordi jeg konstaterer at babyshowers er dyre så mener du at du vet noe om min gavmildhet?

Skrevet

Venne gjengen min har hatt det i åres vis! Bare ikke jeg. Ikke en tradisjon jeg vil innføre.

Men de skulle gjerne fått hatt det etter fødsel. Da hadde jeg blitt med!

Skrevet

Nei, selvfølgelig ikke! Det kommer nok gaver etter fødsel, så jeg har ikke noe behov for å tigge om dem.

Skrevet

Mja faktisk... For her i NORGE når vi holder BABYFEST , er det normalt å kjøpe en gave til et par hundre kr - ikke en vogn eller et stellebord til flere tusen (slik du sier at tradisjonene er i USA, hvor du har vært på 40-45 babyshowere og alle er like). Så hvis tilfellet er at du synes det er dyrt å delta på en NORSK BABYFEST så vil jeg ikke påstå at du er særlig gavmild - ut fra det du selv har skrevet.

Og jeg regner jo med at du har vært på en norsk babyfest i og med at du har så mye å si om saken.....

Skrevet

Jeg er imponert. Kan du vise meg hvor jeg har skrevet at det er vanlig at en person bruker flere tusen på gave? Eller hvor jeg skriver at alle baby showers i USA arrangeres på samme måte? Og sleng gjerne med sitatet hvor jeg sier at alle showerne jeg har vært på har vært helt like. Henvis også til stedet hvor jeg uttaler at en norsk babyfest er dyr.

Jeg gleder meg.

Skrevet

Så koselig at dere vil feire den lille:))

Her jeg bor er det ikke vanlig å holde babyshower, vi får heller barselbesøk når alt er vel over. Jeg må si at jeg holder en knapp på det, syns det er å utfordre skjebnen litt å ha altfor mye klart....men det må jo bli opp til hver enkelt.

Og til deg som skriver bl.a. innlegg 19.31 og 22.22 så har du en veldig lett gjenkjennelig, kverulerende stil. Jeg kan plukke deg ut blandt de fleste innleggene du legger inn:) Du slenger ut påstander, og når du får kritikk responderer du ufint med det samme. Jeg tror kanskje at du bør jobbe litt med selvtilliten din og finne andre måter å få utløp for bitterheten enn å sitte å spy ut usakligheter på Dib:)bare et lite råd som sikkert blir tatt imot med stor innsikt og glede;)

V

Skrevet

" I alle de (ca 40-45) baby showers jeg har vært i har det vært ca 15-25 gjester. Gavene har nesten alltid inkludert vogn, stellebord, bilsete, vugge, bleier, leker, klær, flasker og brystpumper +++ Det ER dyrt å være gjest i en shower dersom man gjør det tradisjonelt. "

Vil jo si at dette er gaver til flere tusen?

Og du selv skriver at alle babyshowerne har hatt 15-25 gjester , hvorav gavene (nesten ) alltid inkluderer slike gaver?

Og sist men ikke minst ;" Det ER dyrt å være gjest i en shower dersom man gjør det tradisjonelt. "

......... I rest my case. Er det ikke det man sier i USA?

Skrevet

23.01 du må bare gi deg!!! Herregud for et kverulerende menneske du er! Evner du ikke å lese det du selv skriver eller? Du er jo (unnskyld uttrykket) helt blåst! Du skriver en ting, for så å bruke resten av tråden på å fossro deg bort fra ditt opprinnelige innlegg!!! Og du bruker en merkelig form for hersketeknikk ved å være spydig og be om sitater. LES INNLEGGENE DINE så finner du sitatene i fleng!

Og ja, jeg er nok usakelig, men jeg er så lei av kveruleringen din - du kan jo drepe enhver debatt med gnålet ditt!!!!!!

Skrevet

Man tigger da ikke, er jo ikke sånn at du inviterer vennenne dine til en babyfest? Er jo en overraskelse? eller har jeg misforstått?

Skrevet

TAKK, endelig noen flere som mener 23.01 er kverulerende.

Ser ikke poenget med at folk skal sitte og klippe / lime hennes egne sitater , hun vet da selv hva hun har skrevet / hva hun mener?

Tror hun sitter og godter seg nå , og gnir seg i hendene - og tenker at" alle blir irriterte når jeg bare sitter her og tuller og tøyser". For så lite intelligent er ingen , at de ikke vet selv hva de mener / skriver....

Skrevet

Enig med 23.28 (både hennes meninger om babyshower og mrs kverulant.)

Bør jo være opp til hver enkelt. Men de to vennene jeg har vært i shower til før har ikke ønsket å ha så mye besøk rett etter fødsel (og sagt dette på forhånd) så da har vi hatt såkalte "showers". Men de har jo ikke fått fødselsgaver da.

Skrevet

Vi er en ganske stor venninne gjeng som ordner babyshower for hverandre så jeg håper jo på at de ordner for meg også :) Er jo såååååå hyggelig!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...