Gå til innhold

7 åringen har begyntå tisse på seg...

Anbefalte innlegg

Vi har ei jente på 7 år som de siste ukene har begynt å tisse på seg.

Jeg veit jo at dette kan være tegn på at noe ikke er bra med henne. Men jeg kan ikke helt se hva det skulle være. Situasjonen rundt henne er ikke forandret den siste tiden. I og med at det er sommerferie og jeg er student har vi vært sammen 24/7, gjort masse morro og slappet masse av.

Så hvis vi regner med at det ikke er pga at hun er lei seg, redd eller lignende, hva kan det være da?

Hun har ikke vondt når hun tisser, så jeg tror ikke det er urinveisinfeksjon (Men skal sjekke det, for jeg går med konstant urinveisinfeksjon uten å kjenne det før det går i nyrene på meg)

Hun sier hun ikke merker at hun tisser. Vi snakker åpent om det, jeg er ikke sint på henne, så hun sjemmes ikke. Hun sier det ikke er fordi hun ikke "gidder" å gå på do, hun merker det som sagt rett og slett ikke...

Hun tisser ikke sånn at det renner, men nok til at det blir en stor flekk på tightsen.

Skal jeg bare se det ann? Finnes det noen tips til hva det kan være, hva vi kan gjøre?

Hun er veldig åpen for forslag og tiltak selv.

Fortsetter under...

Jeg var likedann når jeg var 8 år, det er ikke noe moro sak altså :-/

Det startet med "flekk", som du nevner her, men til slutt bare rant det, og jeg merket det aldri før det var igang.

Mor tok meg til slutt til legen, og jeg hadde fått en infeksjon i lukkemuskelen til blæra mi! Fikk antibiotika av legen som jeg gikk på i 10 dager, og etter det var alt tilbake i normalen. Kanskje hun har lignende? I så fall vil det vise seg med en urinprøve hos legen :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...