Gå til innhold

Min mann vil oppkalle datteren etter søsteren sin...

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Det er en fin tanke, men personlig syns jeg det er litt morbid å oppkalle barn etter barn som er død. Jeg vet ikke hvorfor, men det er kanskje fordi pappa ville oppkalle meg etter hans søster som døde som liten. Mamma gikk ikke med på det og jeg er glad at familien ikke assosierer mitt navn med et dødt barn. Det er en stor byrde å bære det å være oppkalt etter noen som døde tidlig i livet.

Vibekke er et fint navn. Tror ikke du kommer unna uten å såre ham kraftig.

Hva med dobbeltnavn. Kan du foreslå at hun får et annet navn som bare blir hennes og Vibekke som ekstra fornavn til minne om søsteren?

Annonse

Uff, jeg skjønner at du ikke vil såre mannen din, men jeg ville heller ikke kalt opp barnet mitt etter andres døde barn....Min mormor hadde to brødre som begge døde i alderen 4 og 7 år, og de hadde det samme navnet!Så var det noen i familien som mente at jeg burde kalle opp min sønn etter de...no thanks!!!!

18:09 - det er ikke noe som heter "dårlig karma" - karma ER pr def negativt, mens dharma er positivt.

Å oppkalle etter familiemedlemmer som døde som barn er en eldgammel tradisjon i Norge.

Hva med Vilde?

Du skal ikke tvinges til å navngi jenta di Vibeke når du hater navnet.

Alt. 1 Finn et helt annet navn dere begge liker

Alt. 2 Finn et navnsom begynner med Vi som dere begge liker

Alt. 3 Finn et navn dere begge liker og bruk Vibeke som fornavn nr to.

Begge foreldrene skal selvsagt være enig i navnet barnet skal ha. Du kan ikke gi barnet et navn du ikke liker fordi mannen din kan bli såret. Det er urimelig av mannen din å ikke godta at dere begge må like navnet. Hadde han godtatt et navn han ikke likte?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...