Gå til innhold

Fersking her inne og lurer enkelte ting..

jubbu

Anbefalte innlegg

Fant på søndag ut av jeg var gravid..Overraskelsen og gleden var stor, da det bare er 2,5 mnd siden syklus kom sånn nogenlunde tilbake etter at jeg sluttet på p-sprøyte i november.Gleden ble imidlertidig kortvarig da jeg fikk blødning allerede mandag. Fikk innvendig UL på Volvat, og fikk beskjed om at det ikke var noe foster der. Tok HCG måling i går, verdien på den var på 7. Så en spontanabort er derfor nå et faktum. Er uvisst hvor langt jeg var på vei, da jeg ikke aner når jeg hadde EL, siden syklusen ikke var helt i gjenge enda..

Det jeg lurer på, og som jeg ser det skrives veldig ulikt om, er når jeg kan begynne å prøve igjen? (Vet at jeg tidligst kan begynne igjen etter blødningene har stanset). Er også redd for at jeg skal være uheldig og miste ved en evnt. neste graviditet hvis jeg skulle være så heldig å bli det med en gang igjen... Håper noen kan komme med noen oppmuntrende ord:)

Fortsetter under...

Hei Jubbu. Så leit at du mista.

Eg mista sjølv for ein månad sidan i ma, 9,5 veker på vei. Eg har brukt mykje tid på å finna ut om ein skal venta eller ikkje. Men etter å ha lese time opp og time ned på alt eg kjem over på nettet, og snakka med ulike legar, har eg blitt trygg for å prøva på ny med ein gong. Fastlegen min seier at det ikkje er noko forskning som støtter teorien om at ein mister fortare igjen. Nokre mister andre gongen og, men det skal ikkje ha noko med det å gjera. Enten fester spiren seg, eller så gjer den det ikkje.

ein del av legane ber ein venta. Det lettar arbeidet for dei i forhold til at ein veit kor mange veke rein er osv. Men for deg som mista tidlig, og som har så lite hcg, så er ikkje ein gong det eit hinder.

Du må gjera det som er riktig for deg. Masse lykke til!

Tusen takk for svar. Leit å høre at du også har mistet.

Jeg har også trålet side opp og side ned, og har konkludert med at vi også ønsker å prøve igjen med en gang. (Har nesten sluttet å blø nå, 1 uke etter) Har også tatt grav.test for å sjekke i dag, og den var negativ. Så nå tråler jeg side opp og side ned for å finne gode råd ift. eggløsning og testing..Aldri gjort det før, og aldri merket når jeg har hatt det heller..Kanskje på tide å bli litt bedre kjent med kroppen:)

Ønsker deg lykke til med prøvingen, og at det gir resultater:)

Hei

Så spanande då, kanskje er du snart gravid igjen :) Kjempefint at g test var negativ, det e rjo ein stor fordel. Min er og negativ. MAnge som kjenner så masse med eggløysing, det gje rikkje eg. Men merkar det på meir utflod, blank. Og litt vondt i magen. Eg syns clearblue sin test er god. Så enkelt å forholda seg til smilefjes og sleppa å tolka farger på streker. Trur clearblue sin er på salg 30 % på vita apotek. Va iallefall det sist veke. Det e rjo dyrt då, men eg ville berre ha testa kvar dag om morgonen, så går du ikkje glipp av den... Masse masse lykke til :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...