LillyLilly Skrevet 17. august 2011 #1 Skrevet 17. august 2011 Da snakker de om å sette meg i gang på fredag og da lurer jeg virkelig på hva det vil si! Legen snakket om en ballong som de fører inn og jeg forstår det sånn at den skal være inne og skape en begynnende åpning. Men hva skjer!? Trenger info!
LillyLilly Skrevet 17. august 2011 Forfatter #2 Skrevet 17. august 2011 Ingen som har noe informasjon å komme med?
Cruella De Vil Skrevet 17. august 2011 #3 Skrevet 17. august 2011 Hei, jeg ble satt igang sist fødsel, men da fikk jeg ikke noen "ballong", så jeg vet vet dessverre ikke noe om det. Men jeg fikk modningspiller (først en, så en til når den første ikke virket, disse ble satt inn i skjeden). Etter hvert fikk jeg drypp også, siden ting gikk veldig tregt (lå i ca. et døgn). Jeg kom inn fordi vannet gikk, da, og siden fostervannet var misfarget og hodet ikke festet ble jeg satt igang. Kanskje "ballong"-tingen er i bruk hvis vannet ikke har gått? Jeg vet ikke om du ble noe klokere av dette, kanskje noen andre kan fortelle mer om ballong-varianten.
septemberpiken Skrevet 17. august 2011 #4 Skrevet 17. august 2011 De vurderer vel på sykehuset hvilken framgang som skal brukes utfra hvor moden du er. Jeg har heller ikke erfaring med ballongmetoden, men har hørt om ei som fikk en satt inn og dro hjem etterpå, men avtale om å komme tilbake dagen etter, så antar hun kanskje ikke var så moden?! Selv fikk jeg 1 modningspille mens jeg var på sykehuset, og deretter "tok de vannet" (dvs. hinnen, for grunnen til at jeg måtte settes i gang var at det ikke var fostervann igjen). Riene startet etter det, men måtte få drypp etterhvert også siden jeg hadde kraftige tette rier med lite framgang i fødselen.
miepia30 Skrevet 17. august 2011 #5 Skrevet 17. august 2011 Ballong er ofte første trinn i igangsettingsprosessen, en liten ballong føres inn i livmorhalsen og blåses litt opp slik at livmorhalsen blir tøyd litt. Når livmor halsen kommer på strekk frigis hormoner som fører til mere modning. Noen får dra hjem med ballongen en dag og kommer tilbake neste dag for sjekk. Så har man forhåpentligvis blitt mere moden og avhengig av hvor modent det er blitt da går man videre. Neste trinn kan være modnings tbl som settes i skjeden, eller at man tar vannet, eller at man får riefremkallende drypp. Dette blir spennende, lykke til på fredag. Nå er det ikke mange dagene før det blir baby på deg da
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå