Anonym bruker Skrevet 17. august 2011 #1 Del Skrevet 17. august 2011 Jenta mi er nå 4 mnd, og jeg får bestandig spørsmål om vi snart skal ha en til. I begynnelsen syntes jeg dette var galskap, og ble nesten dårlig av tanken, da jeg hadde et grusomt svangerskap og like grusom fødsel. Men etter å ha tenkt meg om og pratet med andre som har planer om å få to tette virker dette egentlig ganske praktisk. Noen med erfaringer? Hva anbefales? Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/143486271-hvilke-fordeler-er-det-med-%C3%A5-f%C3%A5-to-tette-barn-erfaringer/ Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 17. august 2011 #2 Del Skrevet 17. august 2011 Jeg har 14 mnd mellom mine to. så ble altså gravid da eldste var 5 mnd. Er du i fin form, har en mann som stiller opp og ellers alt er bra, så sier jeg go for it. Hadde jeg kunnet valgt NÅ, så hadde jeg tenkt meg om. Her er mine grunner: Han jeg var gift med ville bare være med på morroa, det som kom etterpå var ikke så spennende(les:nattevåk, ta seg av ungene, stå opp med dem osv) Jeg var mye alene, eldste gikk ikke før 13 mnd alder, altså en mnd før minsten kom. Jeg gikk med bekkenløsning begge svangerskap. Faren til de her to skifta ikke en bleie, gav ikke mat, stod aldri opp(han begynte på jobb på formiddagen, men stod aldri opp før en time før han skulle reise, hadde fri en uke, men enda da sov han til langt på dag) kunne aldri ta med seg en eller begge ut, jeg fikk ikke reise på butikken alene en gang. Men NÅ anger jeg ikke... begge går på skolen, de leker fint sammen, men er som søsken flest da Men har stor glede av hverandre. Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/143486271-hvilke-fordeler-er-det-med-%C3%A5-f%C3%A5-to-tette-barn-erfaringer/#findComment-143486280 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 17. august 2011 #3 Del Skrevet 17. august 2011 Kan bare utgi erfaring i det å være gravid med tett nr 2. Vi fikk en nyderlig sønn for 6 månder siden (i dag) og var lykkerlig over det. Jeg mistet over 1 liter blod under fødselen og har ikke vært i form etter dette. når gutten vår var litt over 4 månder opplevde vi det som var uventet, positiv graviditets test! Er straks 3 månder på vei, og det blir ca 13 månder mellom ungene våre. Vi diskuterte litt oss imellom om vi skulle beholde eller ta abort. Men vi sitter jo her, med en i vente, så valget sier sitt Grunnen til at jeg syntes det ble greit å få to så tette er: Samboeren min er super flink med sønnen vår, han bytter bleier, bader, steller, gir flaske osv osv. Men hadde han ikke vært like aktiv med ungen vår, hadde jeg nok ikke beholdt. Det sies jo at mannens/farens aktivitet med barnet første året, kan vise deg hvor "lett" det vil være å få flere barn. Han er en dedikert mann, som jobber store deler av dagen, men så fort han er hjemme, tar han ansvaret for ungen vår, og ber meg slappe av, jeg er jo gravid, og har lav blod%. Han tar mating og bleier på natt også, på tross av at han må tidlig på jobb dagen etter. Helgene han ikke jobber, står han opp med sønnen vår, enda han er sliten selv, for han mener at jeg trenger mer søvn enn han, fordi jeg trenger all energi jeg kan. Han har passet på at jeg har et nettverk av hjelp, så når han er på jobb, kan jeg bare ringe noen i svigerfamilien min om jeg trenger noe hjelp Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/143486271-hvilke-fordeler-er-det-med-%C3%A5-f%C3%A5-to-tette-barn-erfaringer/#findComment-143486313 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 17. august 2011 #4 Del Skrevet 17. august 2011 Så det dere sier er at det er mye enklere med en engasjert mann:) Min er veldig flink, og gjør like mye som meg når han er hjemme. Utenom på natta da han jobber 8-4. Jeg er så usikker.. Vi får nyte første året med lille å se hvordan det går først:) Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/143486271-hvilke-fordeler-er-det-med-%C3%A5-f%C3%A5-to-tette-barn-erfaringer/#findComment-143486356 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 17. august 2011 #5 Del Skrevet 17. august 2011 Jeg vil anbefale deg å vente litt med å bli gravid, det er tøft for kroppen med to tette svangerskap, særlig om du har litt tøffe svangerskap og fødsler. Jeg kjenner personlig flere som ble så på felgen etter to tette svangerskap at de ikke følte de dugde i det hele tatt og ihvertfall ikke koste seg med de små.... Tror det er best å la kroppen din få komme 100% til hektene, få hormoner, stoffskifte, leddbånd, rygg og hofter på plass før den skal gjennom den samme belastningen igjen. Selv ble jeg gravid da storesøster var 1 år gammel og synes det er tett nok. Det er 21 mnd mellom jentene mine. Det gikk veldig greit, første året var som en drøm. Da lillesøster rundet året var det fryktelig mye bråk her en stund, plutselig ble storesøster veldig sjalu og de kranglet HELE tiden. Om hvem som skulle sitte på fanget, om lekene, om alt egentlig. Nå er de 2,5 og 4 år gamle og leker kjempefint sammen, de foretrekker hverandres selskap hele tiden. Jeg kan ikke huske en eneste gang de har valgt å være i hvert sitt rom i huset, de holder alltid sammen og leker med de samme tingene. Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/143486271-hvilke-fordeler-er-det-med-%C3%A5-f%C3%A5-to-tette-barn-erfaringer/#findComment-143486589 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå