Gå til innhold

Jeg gjør som jeg vil jeg!!!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg er så utrolig lei av at alle skal bestemme hva som er best for mitt barn. Så nå går jeg egne veier og bestemmer dette selv. Det er jeg som har gått gravid og født dette barnet. Har jeg lyst å gi barnet mitt flaske istedet for pupp så gjør jeg det. Det er det vel jeg som bestemmer. Han lider ikke mer for det. Om det blir mer styr med flasker så er vel det mitt problem og ingen andres. Å nei barnet mitt får ikke tran, han får d-dråper. Har heller ikke lagt inn noe soverutine på han enda. Han sover med oss, og det er noe vi trives med alle 3. Så slutt å bestemm hva som er best for andre. Det vet vi vel mest selv!! Nok et klageinnlegg, men jeg måtte bare få det ut...

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Enig!

Min baby fikk smokk allerede på barsel! Dette er min tredjemann, og jeg gjør det jeg mener er greit for oss. Så det så!

:)

Skrevet

Hehe... Fint at vi er flere:)

Skrevet

Samme her! Nå er foten satt ned, og ALLE får beskjed om å passe sine egne saker:)

Skrevet

Du som skriver over her at ungen din fikk smokk allerede på barsel.. er det noe galt i det?

Jeg måtte ha keisersnitt, og da de kom inn til meg med babyen til meg etter jeg var ferdig å sy og slikt, hadde han en smokk i munnen, som de hadde gitt han.

Er ikke det normalt?

Skrevet

"LilleNurketMitt": de anbefaler at ammingen er veletablert pga sugeforrvirring med smokk (mener jeg det var..)

Gjest <3gutt11&?2012+engler<3
Skrevet

Helt enig med deg HI!

Blir matt av bedrevitende som alltid skal pirke. Jeg ga sønnen vår smokk på barsel, alle rundt meg ble nesten sure på meg, for det ødla for amming.. hadde jeg ammet skulle jeg vurdert å prate med de om det. Barnepleiene ol maste som besatt om amming, men det sier seg jo selv, når du har prøvd i to dager, og pr dag er du heldig om du klarer å oppdrive 40 ml til barnet, og barnet blir lei av brystet, for det gir ikke mat. Så må man jo ta afære.

Verste er de som ikke har barn selv, som prøver å lære meg hvordan jeg skal roe barnet for kvelden ol, blir matt av de! De har ikke barn, de passer et barn i ny og ne, og da har foreldrene forsikret seg om at barnet har en god dag, hvordan kan de da plutserlig være eksperter på tannfrembrudd og i det heletatt.. Nei, mitt barn er mitt barn, jeg vet hva barnet mitt trenger og ikke, og gjør jeg ikke det, så spør jeg om råd... Dermed basta.

Skrevet

Jeg er førstegangsmamma, og selv om jeg selvfølgelig hører på råd så er det MITT barn og det er JEG som kjenner henne og vet hva som er best for henne. Jeg vil ikke at hun skal ligge og gråte når jeg kan gå inn og trøste henne, jeg vil ikke at hun skal få smake på alt mulig rart uten at jeg vet om det. Om vi skal på to reiser så vil jeg at hun skal få være hjemme og ha sine egne rutiner mellom disse to, at bestemor skal på ferie og vil at vi skal komme på besøk før det(bor så langt unna at vi må overnatte) er faktisk ikke mitt problem. Og selvfølgelig er det bare en ren tilfeldighet at jenta faktisk sovner fint av seg selv nå, selv om vi ikke har latt henne gråte i senga og sittet i rommet med henne til hun sovner tidligere. Det kan umulig være at ungen faktisk har blitt trygg siden vi har gjort som vi har gjort... Foreldre og besteforeldre må faktisk innse at det er noen år siden de hadde så små barn, vi vet kanskje til og med mer enn de visste den gang... Uansett så er det som oftest foreldrene som vet best for sine egne barn.

Hehe, du traff et ømt punkt her kjenner jeg;)

Skrevet

Så bra at det er flere som er enige med meg. Min lille fikk også smokk den andre dagen på barsel. Barnepleier var ikke så meget fornøyd med det valget. Men det var vårt valg. Ikke har jeg noe problemer med å amme heller. Jeg så tidlig at det ikke kun var mat han var ut etter, men at han har et enormt sugebehov (født med blemme på handa som kom at han hadde sugd på den i magen) og da mener jeg at smokken er et godt alternativ til at han ska bruke tommel og hånda som han gjør. Helt uaktuellt at han skal ligge på puppen min heletiden iallefall. Som sagt det er vi foreldre som vet best og vi som tar valgene for barnet vårt. Jeg er førstegangsmamma selv og er ikke ekspert. Men hvis jeg lurer på noe angående mitt barn, så tar jeg kontakt og spørr selv. Så det så..

Hilsen HI

Signerer med mitt nick denne gangen. Ser det ble anonymt sist.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...