Anonym bruker Skrevet 17. august 2011 #1 Skrevet 17. august 2011 Har blanda kjøttdeig løk og sånn oppi buljong/vann, og nå ble sausen så tynn? Er det noe jeg kan gjøre for å få den tykkere? Eller er det for sent:p Håååper noen kan hjelpe meg:)
Anonym bruker Skrevet 17. august 2011 #2 Skrevet 17. august 2011 Haoppi litt peanøtt smør om du har. 1 ss f.eks. Det tykner, og blir virkelig god smak :-D
Anonym bruker Skrevet 17. august 2011 #3 Skrevet 17. august 2011 Mel - men da ville jeg blandet det med margarin i en annen panne først og så hatt oppi sausen ellers blir det klumper.
Anonym bruker Skrevet 17. august 2011 #4 Skrevet 17. august 2011 bland litt kaldt vann og hvetemel, og hell dette over mens du rører. Ta litt og litt til sausen er passelig tykk La det så koke litt etterpå
Anonym bruker Skrevet 17. august 2011 #5 Skrevet 17. august 2011 Synd at slike basiskunnskaper forsvinner mer og mer. Håper alle sammen lar barna sine få delta mer på kjøkken, så er slike ting som dette noe de kan tenke seg til selv.
Anonym bruker Skrevet 17. august 2011 #6 Skrevet 17. august 2011 Tusen tusen takk for svar, dere har redda sausen min
Anonym bruker Skrevet 17. august 2011 #7 Skrevet 17. august 2011 Har aldri fått noe opplæring i hvordan lage mat fra bunnen, så driver lærer meg selv nå! Kan lage mer og mer fr abunnen. Skal selvsagt lære dette videre til ungene HI
Anonym bruker Skrevet 17. august 2011 #8 Skrevet 17. august 2011 Ellers så er det godt med en god dæsj med ketchup i sausen, det tykner den også littegrann:-)
Anonym bruker Skrevet 17. august 2011 #9 Skrevet 17. august 2011 Maizena mel.. Finnst som lys eller brun SAUSEJEVNER. (Maizena finnst i en annen variant også, mer til fruktsupper ol...).. Den brune bruker jeg når jeg lager brun saus av stekesjy, ...til sviger som har cølaki. Du bare drysser litt og litt i, til passe konsistens... Blir ikke klumper.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå