Gå til innhold

10 dager på overtid kom lille nurket:)

Anbefalte innlegg

Skrevet

Da var jeg også endelig i mål!:)

Hadde time til igangsetting morgenen torsdag 11.august og etter en sjekk som viste 1cm åpning ble det bestemt at modningspille skulle gjøre susen.Ctg-en viste at jeg allerede hadde (modnings-)rier med ca 5-10 min mellomrom.Som førstegangs trodde jeg dette "bare" var de vonde kynnerne jeg hadde hatt de siste dagene,så ble litt paff.Hehe.

Etter 2 timer begynte riene å ta seg veldig opp og jeg fikk dem stadig vondere med maks 2-3 min mellomrom.Hoi,som man pusta og pesa seg gjennom!

JM var overraska over rask fremgang og etter 1,5 time til med tette rier(1min mellomrom) bar det inn på fødestua for å få seg no lystgass mot smertene.Maska passa perfekt som en lyddemper også:P

Etterhvert ville JM sette inn Fentanylen og jeg klarte ikke nekte.Riene pepra seg på og JM konstaterte full åpning etter nye 1,5 timer og toget med Epidural hadde gått fra meg.Etter en halvtime med pressrier,et lite snitt med saksa og standardfrasen "Jeg klarer ikke mer!!!!",var lillemann ute:)

Lillemann veide kun 3150gr tross overtid men med sine 51cm i lengde blir det sikkert ei god bolle av han også etterhvert;)Han tok puppen med en gang og har i grunn hengt der siden,hehe.

JM klassifiserte det til styrtfødsel ettersom jeg var i aktiv fødsel i 1,5 time.Tøft men absolutt verdt strabasene!Og jeg har fått verdens beste og nydeligste premie.Lykke!!!!!

Så da takker jeg for meg og for følget her inne.Det har virkelig gjort min ventetid levelig:)

Lykke til videre alle dere som fremdeles venter,slenger ut fødestøvrester til de som trenger det!:)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Gratulerer! :) Jeg ble også veldig glad i lystgassen sist jeg fødte, og brukte også masken som lyddemper. :P

Skrevet

Gratulerer med lillegutten! Nyt den første tia!!

Skrevet

Gratulerer så masse og kos dere videre.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...