Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

I bhg til jenta mi så går de nesten aldri ut når det regner... Alle barna har regntøy og gummistøvler. Barn elsker å være ute og regn er vel intet unntak? Det er forresten småbarnsavdeling. Hva skjer i deres bhg?

De har også gitt henne Pinup etter at vi har sagt at hun ikke skal ha. (Hun kan få saftis fordi det virker avkjølende på varme sommerdager)

Jeg skal selvfølgelig ta det opp med bhg. Vil bare vite om dette er vanlig.

Har forresten jobbet noen mnd i bhg og der var de ute uansett vær.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Har hun nylig startet da? i barnehagen til mine er de en del inne på småbarnsavdelinga nå for tida, det er pga at de får inn en del nye, og under tilvenningsperioden er de mest inne fordi de nye trenger tett oppfølging første tida for å bli trygge.

Skrevet

Det høres jo litt rart ut, men det kan jo være noe i hva Anonym sier, at det er pga tilvenning av nye barn.

I barnehagen hos jenta vår er de ute hver dag, uansett vær. Hun er bare 14 måneder og dette er bare hennes tredje uke, men som sagt har de vært ute hver dag. Ser jo at hun elsker det også, uansett om det regner.

Skrevet

Sønnen min begynte i forrige uke og de har vært ute selv om det regner. DEte r mange nye på avdelingen og det er fremdeles tilvvenninger. Veldig rart å være inne hele dagen syns nå jeg!

Skrevet

Hun begynte i mai og er 18 mnd. Det er mange nye nå, men de er ute når det er sol. Når jeg har hentet henne i bhg hver dag borsett fra 3 ferieuker, så har regntøyet hennes vært brukt 3 ganger. Fått høre mange ganger at de har vært inne i hele dag pga av været og innimellom har det ikke vært verre enn yr... Faren hennes sykler henne til bhg uansett vær når jeg begynner tidlig og de spør han om det er greit vær å være ute i...

Jeg synes det er feil at de er så mye inne for når hun kommer hjem blir det mye til at vi er inne. Lage mat, spise... Sitter ikke akkurat ute å spiser i regnet. Når jeg tenker på dette nå så har jeg så lyst til å bytte bhg, men det er umulig nå

Skrevet

I vår barnehage er de masse ute, også når det regner. Det er en småbarnsavdeling og de er ute minst en gang om dagen.

Is får de når noen har bursdag eller hvis det er en eller annen spesiell feiring.

Skrevet

I vår barnehage er de ute minst 1 gang om dagen uansett vær (bortsett fra når det kryper med mot 20 minus og vind).

Da vi hadde tilvenning var barna likevel ute på dagtid. Så jeg syns det er merkelig at de ikke er ute selv om det regner. Alle trenger frisk luft og særlig i en barnehage der støynivået inne kan bli ganske så dramatisk innimellom.

Skrevet

I bhg. til frøkena vår er de ute med 2-åringene hver dag, men de ser litt an med de minste.. Ikke alle 1-åringer er vant til å være ute og mange gråter når det regner, så det er en prosess i tilvenningstiden, sier de.. 1-åringen vår elsker å være ut og hyler når de går inn, så de prøver å se litt an flokken..Men normalt sett i en barnehage (har jobbet i bhg selv) så går alle ut en tur hver dag.

Skrevet

Jeg har sagt fra de gangene de har vært inne to dager i strekk i barnehagen, det har vel skjedd et par-tre ganger. I tillegg var det en lang periode med kun innedager i vinter. Da var det på grensa til for kaldt og de minste kunne ikke være ute mer enn 10-15 minutter, så det gikk veldig mye tid til på- og avkledning, men jeg var likevel ganske bestemt på at jeg syntes alle barna skulle få en tur eller to ut i løpet av en uke. Etter det ble det litt flere utedager.

Nå i høst har det vært tilvenning, og det er fint at de nye får tid til å bli kjend inne i barnehagen, og også at de får leke med mitt barn (som er like gammel som noen av dem). Likevel syntes jeg ikke det var riktig at jenta mi ikke fikk leke ute fordi de nye skulle tilvennes, og det sa de seg enige i i barnehagen. Vet ikke om det var klaginga eller at de nye var litt mer tilvendt, men etter det har hun iallfall vært mer ute. Og det er uansett vær (bor i Trondheim, så her er det solkrem og regntøy samtidig).

Når det gjelder mat så synes jeg barnehagen skal gjøre som foreldrene vil, samtidig er det ikke riktig å nekte ditt barn is om de andre får. Jeg synes ikke de trenger få søtsaker i det hele tatt i barnehagen, uansett bursdag eller høytid, for det blir jo nok slike feiringer hjemme og som forelder vil jeg jo gjerne kunne gi ungen kake selv :) I vår barnehage har de lagd is selv (av smoothie), og det synes jeg er flott - er jo ikke noen forskjell på om smoothien er frossen eller ikke. Ellers feirer de med "morsom" mat (pølsepinnsvin, fiskepudding kutta med pepperkakeformer, leverpostei med agurkhoggtenner etc) når det er noe spesielt, bursdager blir ikke feiret med mat. Hvordan sånt skal gjøres kan jo tas opp på foreldremøte, da kan barnehagen også få legge fram sitt syn.

Skrevet

Jeg ville nesten vurdert å bytte barnehage. Det er ingen "unnskyldning" å være inne pga mange nye barn! I barnehagen til barnet vårt er de ute uansett vær, og helt uavhengig av om det er mange nye som har begynt nå.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...