Gå til innhold

Nysingel - hvordan motstå trangen til å kaste seg på datingtjenester på nettet?

Anbefalte innlegg

Jeg er helt nysingel og har skikkelig kjærlighetssorg. Merker at jeg nesten blir litt desperat, for nå skar det seg med barnefar og kjæresten min etter det. Er 32 år og alene med to barn og føler at jeg er lite verdt på markedet. Er overhodet ikke over eksen, men allikevel klør det i fingrene etter å logge meg på match.com, sukker.no, osv. Føler enorm trang til å finne ut om det er noen der ute som gidder å date alenemødre. Er så redd for å bli alene resten av livet :(

Fortsetter under...

Hvorfor må du motstå det? Er det ikke bare å kaste seg ut i det? :-) Du trenger jo ikke finne en som du skal tilbringe resten av livet med enda, men nye bekjentskaper, en date, noen komplimenter gjør vel ingen skade, synes du skal prøve, jeg! Gøy å flørte og kikke rundt litt, da glemmer du eksen raskere.

Vet mange alenemødre som var/er attraktive på markedet, go for it!

Tja, du kan prøve å skaffe deg litt informasjon om alle de som har blitt lurt i sånne datingtjenester. Hvor stor prosentandel av mennene der inne som bare er der for å skaffe seg litt (desperat) fitte. Også se om det er like attraktivt....

Når det er sagt, så er det visst noe datingtjenester som er mer seriøse enn andre, men spør ikke meg hvilke. Jeg skyr dem som pesten

Vet at mennene og kjærestene til flere bekjente har kost seg med medlemsskapene sine og havnet i trøbbel for det hjemme. Hvor mange jeg IKKE vet om, må gud vite. De sier jo at om man ser en rotte, så betyr det at det finnes minst hundre til.....

En dame jeg kjenner hørte fra en venninne at hun hadde oppdaget at mannen hennes hadde opprettet en bruker på ett av de kjente nettstedene under falskt navn, men med riktig bilde. Hun ble nyskjerrig og opprettet en falsk bruker for å se seg litt rundt. Og fant både sjefen sin (tilsynelatende godt gift), presten fra hjembygda si (under falskt navn og yrke) samt sin egen mann......Men det er det mest ekstreme jeg har hørt om.

Nå tror jeg ikke at alle ektemennene der inne er ute på seriøs jakt, tror det mer er en greie, litt spenning i hverdagen, vite at man kan hvis man vil.

På den annen side er jo ikke det noen særlig trøst for en singel dame på mannejakt.

Du kan innfinne deg med at når du er i 30-årene og har 2 barn, så er det som regel ingen som vil ha noe seriøst med deg. Og istedet for å få falske forhåpninger, aksepterer du dette og prøver å gjøre det beste ut av alenelivet.

Jeg endte opp som gift og 2-barnsmor sammen med en jeg traff på datingside, men nå var jeg singel og barnløs den gang, om det måtte ha noe å si. traff et par-tre andre der før jeg møtte han, alle var ærlige, snille menn uten skumle baktanker. du må bare lære deg å sile ut møkka. Du bør nok være en god menneskekjenner for å finne de som er verdt å prate med, dog.

13:29:: Det er det dummeste svar jeg har hørt! Selvfølgelig har du alle muligheter til å treffe noen! Du er ung og at du har 2 barn er inget hinder i dag!! Se bare på alle det skjer med..13:29 virker bitter!!

Annonse

Vanskelig å være god menneskekjenner overfor folk du ikke har truffet i virkeligheten. Glansbildet på nett og gode skuespillerevner kan danne helt annet inntrykk enn personlig møte.

Jeg er ikke bitter, jeg har bare innsett sannheten. Har også 2 barn, og er yngre enn HI, likevel er det bare slik - og det har jeg blitt fortalt av venner, bekjente, venninner og menn jeg datet. Så ja, barn ER faktisk hinder for veldig mange! Spør forskjellige menn om de foretrekker ei yngre jente uten barn eller ei jevnaldrende med barn, så kan jeg tenke meg hva 90% av dem svarer...

13:29

Finn deg selv først. Bli venn med deg og det livet du nå har. Da er det på tide å gå videre.

MEN dersom du tenker bare på å sjekke om du er noe "verdt" så er det jo greit å få seg en flørt. MEN igjen kanskje fort gjort å bli følelsesmessig engasjert?

Hvorfor svarer enkelte "finn deg selv og bli venn med deg selv" med en gang noen blir singel? Hva har man vært fra før da, nikkedukke for kjæresten? Sin egen fiende? De fleste voksne mennesker har vel "funnet seg selv" for lenge siden...

Jeg tror faktisk at alle som kommer ut av et forhold har et behov for "restart" og å definere seg selv på nytt.

Når vi er i ett forhold, så er vi tross alt en del av en helhet. Kompromisser må vi alle inngå til stadighet, og jeg må si at jeg var veldig forbauset over meg selv en stund etter at jeg skilte meg noen år tilbake i tid.

Ingen som kjente oss ville kallt meg en nikkedukke, men jeg vet at han ble omtalt som tøffel av enkelte. Likevel:

Jeg oppdaget plutselig at jeg hadde en helt anne musikksmak enn jeg hadde trodd.

Jeg oppdaget at jeg slett ikke liker å kjøre små biler: det var bare noe jeg hadde innbilt meg selv siden vi ikke hadde råd til to store og han ville ha stor....

Jeg trodde det var greit for meg å bo sammen med en røyker...lurer på hvor jeg hadde det fra?

Trodde jeg var en "kultursnobb" både når det gjalt film, bøker den tidligere omtalte musikken samt teater, ballett og opera... Er ikke det, altså, men jeg har ikke noe imot noe av det. Bare oppsøker det ikke når jeg ikke "må".

Så jo, det er alltid greit å ta et hvileskjær med seg selv før man stuper inn i ett nytt forhold med nye kompromisser.

Annonse

Go for it, når du føler deg klar for det :)

Selv traff jeg mannen i mitt liv på nettby.no. Synd den siden er lagt ned nå! Sammen har vi to barn og har det godt sammen :) Håper du kommer deg videre så snart som mulig, det er vondt å ha kjærlighetssorg. Husk at du har lov til å gråte å være trist men det er også lov å smile, flørte og føle seg glad.

Jeg er helt sikker på at det er mange som er på utkikk etter ei dame som deg. Lykke til <3

Skjønner godt hva du mener, men man trenger da ikke sitte alene og ensom og hige etter kroppskontakt, varme, kos osv i årevis for å finne seg selv? Kan man ikke gjøre det samtidig som man leter etter ny partner? Er jo ikke nødvendig å involvere seg for mye med en gang med noen nye :)

Hilsen anonym over.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...