Gå til innhold

Bidragsgjelden hans har økt, hva vil det si for meg? HASTER, håååper noen vet litt om dette!!

Anbefalte innlegg

Har en fjomp av en bf som helst skulle latt være å betale noenting, for penger har han aldri.. noe som resulterte i en gjeld på 80 000 kr gjennom nav, som jeg nå får direkte fra nav etter at de trekker han i lønn.

Men nå fikk jeg en mail fra han om jeg mottar mer enn ellers, for nå trekker de han 2000 kr mer enn før, for å dekke ned gjelden raskere.

Hva skjer med de pengene da, går de til nav i første omgang?

Når jeg har snakket med NAV tidligere har de sagt at den eldste gjelden skal dekkes først, altså min. Men har ikke merket noe forskjell på kontoen for å si det slik...

Hvordan fungere dette? UTROLIG takknemlig for svar!!! :)

Fortsetter under...

Du har fått forskudd fra NAV, regner jeg med her.

Da er det alltid den eldste gjelden som skal dekkes først, enten den er til staten eller til deg. Så du kan ikke regne med at du får alt han betaler ekstra hver måned, men av og til. Dersom det akkurat den måneden er du som har eldste kravet :)

Jeg har fått forskudd i ca 5 mnd, før de gikk over på å trekke han i lønn.. før den tid fikk jeg ikke noe, mens behandlingen var i gang..

Så jeg er den han skylder mest, nav har betalt ut forskudd i ca 5 mnd altså..

Skjønner at de skal ha igjen det de har lagt ut også, men skjønner likevel ikke når jeg/de skal ha mer penger.. får jeg brev om det eller noe, eller går slikt automatisk?

Veldig takknemlig for alle svar altså :)

Annonse

Fikk du etterbetalt noe forskudd i tillegg til de 5 månedene?

Uansett. Det er alltid eldste kravet som skal dekkes først, enten det er til deg eller til staten. Ikke hvem som har størst krav. Og det er det månedsvise eldste kravet som kommer først.

Og så har du det problemet med om han nå ligger på forskudd den aktuelle måneden(nå august) eller på etterskudd. Dersom han betaler rett etter den 6.-10. hver måned(faktureringsdatoen til innkrevingen), så blir summen først betalt til deg, og da det bidraget som er fastsatt, og får du mer, så er det for neste måned. For dette kommer før gjelden......

Betaler han før de datoene, så går overskuddet han innbetaler til å dekke gjelden, og da alltid eldste kravet.

Reglene er ikke enkle, men jeg forstår dem. Det spørs bare om jeg klarer å forklare dem godt nok til deg ;)

Han betaler ikke i det hele tatt, de trekker han i lønn siden han ikke gjør opp for seg. Fikk ikke etterbetalt noe når jeg begynte med forskuddet nei. Nå får jeg altså hele bidraget fra xn, da de trekker han i lønn. Men før det fikk jeg forskuddet fra nav bare, i ca 5 mnd :)

Mitt krav har stått lenge, jeg sendte inn papirer ganske raskt når han sluttet å betale selv.. han er skyldig ganske mye så summen blir jo stående selv om de nå trekker han i lønn.

Han sa selv at han hadde fått brev om at de øker ganske mye nå, men han visste ikke hvorfor. Må jo være for å nedbetale den gjelden han har nå...

Litt forvirra kan du si :)

Kjempeflott at du gidder å svare meg, altså :D

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...