Gå til innhold

Er det håp....økonomi og lån...litt fortvila...

Anbefalte innlegg

Har sovet så dårlig i natt- bare tenkt økonomi og hvordan ting vil bli....

'

Det går muligens mot flytting for oss...vi leier her vi bor nå...og regner med at vi må det når vi flytter og...selv om vi aller helst vil eie..men vi frykter det ikke er realistisk....

Sambo har ca 250 000.- i forbrukslån som det nok enda vil ta 5-6 år å betale ned....+ et billån på ca 150 000.-

Vi har ikke egenkapital til bolig, men har hørt om startlån,men aner ikke om vi har mulighet.

Jeg er Ufør og totalt har vi vel en inntekt på iunderkant av 600 000.-¨

Vi har 2 barn ( mitt og ditt)

Hvordan tenker dere at våre muligheter er.....???

Vi har ikke noen som kan kausjonere for oss heller....sukk..litt trist og lei i dag...

Fortsetter under...

For å få avklaring, må du nesten ta kontakt med kommunen for en samtale ifht mulighetene for startlån.

Sett opp budsjett, vis de nedbetalinger dere har gjort de siste mnd på forbruks- og billån. '

Finn et realistisk objekt dere kan tenke dere å kjøpe.

Hvor mye er bilen verdt? Det kan jo hende det kan lønne seg å selge den og kjøpe noe rimeligere.

Med forbrukslån og billån og ikke bolig, så har man jo hatt noen litt merkelige prioriteringer før.

Lykke til!

Uten noen til å kausjonere eller god egenkapital og med forbruksgjeld så må dere nok belage dere på å leie til forbruksgjelden er nedbetalt i hvertfall. Billån ser de ikke så nøye på, men feks kredittkort gjeld ol. er de ekstremt strenge på, særlig i dagens marked med en usikker rente i årene framover og med boligpriser som i verste fall kan komme til å gå ned som følge av renteoppgang hvis denne kommer. Dette er faktisk for at folk ikke skal ende i samme situasjon som mange gjorde på 80-tallet bla.

Forstår fortvilelsen, men det er bare å krumme ryggen å få betalt ned fortest mulig. Har han mulighet til å ta en ekstra jobb eller jobbe overtid? Hva med deg, som ufør har man etter 1år lov til å jobbe litt og tjene litt ekstra, de pengene kunne du jo øremerke til sparing, så hvis du da sparer alt du tjener ekstra i tillegg til uførepensjonen ( tror man har lov til å tjene noen å 70 000 som ufør?) så kan jo du spare opp egenandelen, mens han betaler ned gjelden sin. I løpet av 5år så blir jo dette noen hundretusen tross alt.

Ønsker dere all mulig lykke, smør dere med litt tålmodighet, sett opp budsjetter og se muligheter framfor begrensninger. Det er gøy å spare når man har noe viktig å spare til. 5år virker kansje lenge nå, men i etterkant så flyger jo tiden i grunn.

Takk for innspill.

Ja jeg forstår jo at bankene ser på dette med forbruksgjeld. Vi må nok bare betale ned og det må ta så mange tid det tar....

Jeg er desverre så syk at jeg ikke har noen mulighet til jobbe noe...nok med å komme meg gjennom hverdagen så min mann har mer enn nok med full jobb og alt her hjemme...

Ordner seg nok på et vis...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...