Anonym bruker Skrevet 17. august 2011 #1 Skrevet 17. august 2011 Sønnen min på 9 måneder er overalt om dagen og dunker hodet i bord, bokhyller, sprinkler i lekegrind etc. Noen ganger blir det rødt merke som går over ganske fort og noen ganger blir det blåmerke. Jeg passer på han hele tiden, men uansett så klarer han å slå seg. Er det bare hjernerystelse man skal være redd for?
Lykkeli & gla ♥ jentene mine ♥ Skrevet 17. august 2011 #2 Skrevet 17. august 2011 Babyens hode tåler faktisk ganske mye:) Og noen blåmerker og små kuler må man nesten bare regne med fremover, når de begynner å reise seg, klatre og løpe rundt.. Det går som regel veldig bra, så lenge de ikke faller fra store høyder:)
lillenims Skrevet 17. august 2011 #3 Skrevet 17. august 2011 En tommelfingerregel jeg hørte var at så lenge de faller fra sin egen høyde og/eller med fart de har lagd selv (uten hjelpemidler) så går det bra. Altså går det fint å dunke borti ting, ramle på golvet når han står etc, men ikke å falle ned fra stellebord, rulle ned trappa etc. Sikre huset så godt du kan, men overdriv verken polstring eller vakthold (Og selvsagt er det bare å ringe lege(vakt) om du er i tvil, eller barnet oppfører seg eller virker annerledes enn det pleier.)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå