Gå til innhold

Hvor vanlig er det at butikkansatte slarver om kundene?

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

De fleste i servicenæringen har taushetsplikt! Det er en uskreven regel at man ikke slenger dritt om kunder offentlig!

Mener du at du kunne sagt til sjefen din at du hadde snakket om en kunde, og kunden hadde fått nyss i det, uten at du hadde fått refs?

ALDRI!

Frisøren

Annonse

Eneste som sto i mine arbeidskontrakter var at jeg hadde taushetsplikt ovenfor butikken og kollegaer- sto ingenting om kunder. Men man skal jo strengt tatt ikke "baksnakke" noen, kunder eller de du jobber med;)

Hvis du kommer fra en liten bygd så er det vell mer vanlig i og med at de fleste kjerringene på bygda er ordentlige slarvekjerringer! ;)

Men vanlig i seg selv er det nok ikke nei. Jeg har jobbet i butikk, bensinstasjon, kafe osv når jeg var yngre og de historiene vi gjennfortalte var nå om de kundene som skilte seg ut :P ting som er morsom selv for andre å høre om ;)

Annonse

Du frisøren bør lese deg opp på hva taushetsplikt er. Dessuten kan det jo selvfølgelig hende at dere har en slik regel, men den eksisterer ikke i servicenæringen generelt.

Har selv drevet opp til flere butikker og må si at hvis ikke jeg hadde hatt en ventil å slippe ut frustrasjonen min over håpløse kunder hadde det neimen ikke gått bra innimellom. De fleste kundene var jo superkoselige, men det hendte jo at det dukket opp et individ som ikke skjønte at vi som jobbet der også var av kjøtt og blod.

Jeg frisøren har vært ansatt i flere salonger, har alltid skrevet under på at jeg har taushetsplikt!

Det samme har jeg gjort på bakeri, butikk og bensinstasjon.

Jeg vet hva taushetsplikt er! Blir helt sjokkert over at dere tror det er greit å snakke om kunder ute blant folk!

Herregud da! Har jeg mindre taushetsplikt fordi det er arbeidsgiver som krever det? Sålenge jeg har skrevet under på det, er jeg pålagt å følge det!

Spørsmålet var hvor vanlig det er å slenge dritt om kunder, ute blant folk! Det er IKKE akseptert der jeg har jobbet! Og dermed ikke vanlig, i min omgangskrets!

da må jeg si at du har jobbet på veldig merkelige plasser! jeg er selv frisør, og det står ingen plass i min kontrakt at jeg har taushetsplikt! det er det dummeste jeg har hørt.

hilsen den andre firsøren!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...