Gå til innhold

da blir visst jeg alenemor! trenger litt veiledning...

Anbefalte innlegg

Er nettopp ferdig med permisjonen, og er jobbsøker. Har ikke råd til å flytte i noe eget ennå, og jeg lurer på hvordan kan jeg løse dette? har nav noen ordninger hvor jeg kan fungere?

Min tilkommende eks-samboer skal overta huset og lånet der, betaler han meg ut- eller går jeg bare i null?

Er helt blank, og ikke minst nedfor, vil fortest mulig vekk, siden han har forelsket seg på nytt og har allerede invitert henne hjem til vårt hus imorgen..

Fortsetter under...

Da hadde eg faen meg bedt han om å komme seg til helvette UT!! Ikkje faen om han skal invitere sin nye elsker inn for huset som fortsatt er DITT OG HANS!!!!

Ring NAV i morgen tidligt og si at du er kastet ut og at du og ungen er hjemløs fra og med i dag av.

( har du ikkje familie eller venner som du kan bo hos en liten stund?)

Forutsatt at du er medeier så må han kjøpe deg ut, og dvs at prisstigningen kommer deg til gode, dere må få en markedspris på huset og det er denne han skal kjøpe deg ut med. dermed sitter du forhåpentligvis igjen med litt.

Utover dette må du bare snakke med NAV.

Lykke til.

Annonse

Ja, han skal kjøpe deg ut etter dagens markedsverdi på huset. Hent inn 2-3 lokale meglere, få en prisvurdering, hvis prisvurderingene spriker veldig så finner du gjennomsnittsverdien på boligen basert på de ulike verdivurderingene du har fått.

Hadde ikke giddet å stikke ut av huset, snakk om å være en dørmatte som lar deg kue slik. Det er jo ditt hjem og, hvis han vil holde på slik så kan ha flytte ut selv.

Så lenge du står som juridisk eier av boligen, så kan han ikke kaste deg ut på denne måten heller.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...