Pogoled Skrevet 16. august 2011 #1 Skrevet 16. august 2011 Hvordan rier kjennes ut? Har vi noen felles opplevelse av hvordan de er? Jeg er førstegangs og har rett og slett ikke peiling... Lurer rett og slett på om jeg har hatt smårier i dag. Det har vært periodevis stramminger i magen, helt fra mellomgulvet og til symfysen. Disse har ikke vært direkte vonde, men mer ubehagelige og har holdt på en stund. I tillegg har jeg perioder hatt en slags svifølelse i magen. Jeg har hatt litt kynnere i graviditeten, men de har ikke vært vonde.. i ettermiddag/kveld har de som sagt vært ubehagelige og det vært mye liv og røre... Har 8 dager til termin. Noen som har/har hatt det på sammen måte, eller kan si noe om det?
Cocopuffs Skrevet 16. august 2011 #2 Skrevet 16. august 2011 Jeg har hatt mye lignende som deg i dag.. Men var ikke i tvil når det kom noen skikkelige rier isted, da sluttet jeg å puste å jobbet imot med hele kroppen.. Fant jo fort ut at det ikke var så lurt Kom i skikkelige tak og holdt på i nesten et minutt..
Petrine +spire=❤ Skrevet 16. august 2011 #3 Skrevet 16. august 2011 Sånn jeg kjenner rier: Det begynner som en murring som sprer seg fra ryggen til magen og går ned i bekken og underliv, samtidig som magen strammer. Kynnere kjenner jeg kun i magen. Cocopuffs*fødeklar*: Hvor skal du føde?
Petrine +spire=❤ Skrevet 16. august 2011 #4 Skrevet 16. august 2011 Glemte å si at smerten begynner forsiktig for så å øke i styrke til det når en topp, så kjenner en at det slipper og går rolig ned igjen
Pogoled Skrevet 16. august 2011 Forfatter #5 Skrevet 16. august 2011 Glemte faktisk å skrive at jeg kjenner også murringer i ryggen.. Jaja, vi får nå se hva dette er etterhvert.. Jeg krysser fingre og tær for at dette er starten! Hvordan går det med deg nå da Petrine??
Petrine +spire=❤ Skrevet 16. august 2011 #6 Skrevet 16. august 2011 Ikke noe nytt her Men er ved godt mot. Har hatt en god dag i dag og det er deilig. Men klar det er jeg hehehe. Så bare kom med smerten! Gleder meg. (Vet jeg er rar thihi )
Cocopuffs Skrevet 17. august 2011 #7 Skrevet 17. august 2011 Jeg skal føde på KK, helst storken...om jeg klarer meg uten epiduralen Irriterende at jeg ikke kunne født i går, for jeg kjenner en som jobber der oppe, og når jeg pratet med hun så var det kun 4 fødsler igang der oppe, hehe Altså, en rolig dag! Men neida...
Skrømti Skrevet 17. august 2011 #8 Skrevet 17. august 2011 Kanskje ikke det du vil høre ; men når man får en skikkelig ri så er man ikke i tvil hva det er! For min del så kjennes det ut som om noen prøver å rive kroppen i to... Klarer knapt puste, og iallefall ikke snakke ( slik er det iallefall når man har kommet ganske langt i forløpet. ) Men det fine er jo at somregel så begynner det ganske forsiktig, for så å ta seg mer og mer opp. I begynnelsen er det mest som intense menssmerter. Man har altså i de fleste tilfeller god tid til å finne ut hva som er på gang!
Petrine +spire=❤ Skrevet 17. august 2011 #9 Skrevet 17. august 2011 Cocopuffs*fødeklar* Var det jeg tenkte jeg hadde lest ett eller annet sted =) Skal på kk jeg også ser du. Helst storken på meg også. Var der sist =)
alexmommytobe Skrevet 17. august 2011 #10 Skrevet 17. august 2011 med forste fodsel opplevde jeg riene som intense mensen smerter.. som en slags bolge som skyller over en.. ikke tvil om naar den begynner eller slutter, og en mage som er knall hard! forrige fodsel startet med vannavgang, og da begynte riene med en gang etterpaa, og det var ikke noe gradvis tillvenning, jeg kunne hverken gaa eller snakke naar de sto paa, var ingen tvil om at fodselen vaar i gang!
Stolt-mamma-til-to-troll Skrevet 17. august 2011 #11 Skrevet 17. august 2011 Mine rier var slik: Startet som små mens-smerter tidlig på morgenen.. Men ble verre og verre løpet av dagen! Tok skikkelige tak i rygg, mage og hadde vanvittig nedpress! De sier at man VET når det er rier... Jeg hadde det iallefall helt jævlig! Klarte ikke sitte, stå, ligge osv.. + at jeg gråt en goood del..
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå