Anonym bruker Skrevet 16. august 2011 #1 Del Skrevet 16. august 2011 Hadde en dramatisk 1 gangs-fødsel, der han satt fast og måtte ha hjelp av vakum. De dro opptil 4 ganger (vakumet glapp) før de fikk han ut...(+ 2 jordmødre som lå over magen) Lå tilsammen i 95 min med pressrier som til slutt var helt ubrukelige. Revnet en go del, og måtte i narkose etter fødsel for å sy (endel innvendig rifter) Har snart termin, og skal til samtale ved sykehuset om kort tid ang fødsel men er usikker på hva jeg skal ønske! Er livredd for en lignende fødsel, og ikke mins at jeg skal bli ødelagt der nede. Får avføring på papiret hver gang jeg går på do selv om jeg bare har tisset, og dette har blitt verre under graviditeten. Kan dette bli verre etter en til fødsel? Hva hadde du anbefalt meg? Bør jeg ønske KS med tanke på angsten og evnt skader som kan bli verre? Håper noen av dere kan svare/komme med råd!! Anonym Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/143484375-kan-noen-komme-med-r%C3%A5derfaringer/ Del på andre sider Flere delingsvalg…
MrsMilla Skrevet 2. september 2011 #2 Del Skrevet 2. september 2011 Jeg hadde kopp og tangfødsel med min første - og da selvsagt ruptur (tang er jo brutalt). Sleit med fødselsangst da jeg ble gravid igjen, og var livredd. Jeg ble henvist til sykehuset og fikk snakke med noen der ang. fødselsangsten, og da jeg skulle føde fikk jeg ei veldig erfaren jordmor med jordmorstudent hos meg. Dette hjalp meg enormt, og jeg endte med en nydelig fødsel på 5 greie timer, knapt et sting, og full kontroll hele veien. De tok veldig godt vare på meg. Et godt tips er at om man revner, stå på krava og krev en supernøye og god kirurg til å sy deg ihop igjen helt perfekt. Min kirurg het Irina og er min helt, hun gjorde en fantastisk jobb, og jeg har ingen plager etter tangfødslelen min - helt fin igjen :-) Nå venter vi nr. 3 og jeg er mye tryggere nå etter så grei andregang. Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/143484375-kan-noen-komme-med-r%C3%A5derfaringer/#findComment-143536824 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå