nelliik m/blå & rosa Skrevet 16. august 2011 #1 Skrevet 16. august 2011 Og hvordan går det med deg?? Er så spent på hvordan det gikk på den nye ultralyden du hadde bestilt og slikt ) Du er vel over halveis du nå, ja? Spennende altså, spennende tider Selv er jeg 17 fullgåtte uker i morgen, og har ikke ordinær ul før jeg er 19+6. Syns tre uker er lenge å vente, men skal ikke klage som allerede har hatt fire ultralyder Heh.. Både på ultralyd i uke 11, 13 og 15 var bebisen ca 5 dager etter mine mensberegninger, så tror jeg kommer til å få gjeldene februartermin på den ordinære Men time will show Også kunne ikke jordmor finne noe som stakk ut mellom bena på den siste ultralyden, heh.. og vi kunne heller ikke se noe Men som hun sa det er ingen garantier for noe og jeg måtte ikke gå ammok på kjoleshopping ) hehe! Så vi venter i spenning til den neste :D Er sååå overlykkelig og glad over at alt ser fint ut denne gang <3 Nå blir lille blå endelig storebror Håper du ellers har det bra
nelliik m/blå & rosa Skrevet 18. august 2011 Forfatter #2 Skrevet 18. august 2011 * dytter for deg *, så du antagelig ser det neste gang du er innom igjen =)
*Miss Flua* Skrevet 18. august 2011 #3 Skrevet 18. august 2011 Hei!!! Å så koslig å høre fra deg Jeg er nå 22+1 (ååå som tida flyr!), og formen er stort sett bra! Bekkenet kødder litt da, jeg krysser fingrene for at det ikke blir verre (men kanskje mye å håpe på). Å den ultralyden ja Det var gøy! Først sier gyn "ser dere der? Det kan se ut som en liten tut". Så sier han etterhvert "nei, jeg er 90% sikker på at dette er en gutt". Og etter enda mer kikking så sier han skråsikkert "nei dette er en gutt, det er helt klart". Hehe Så jeg ble så glad, klarte ikke stoppe å grine hehe :) Og den kommende pappaen såååå stolt, endelig har det gått opp for han at vi venter en liten en tror jeg :) Magen poppet plutselig ut her på et par ukers tid, og det har han kommentert foran andre!! (det trodde jeg ALDRI kom til å skje!! Også syns jeg det er så herlig å tenke på at det er gutten vår som sparker der inne, merkelig følelse egentlig :) Ååå det er så godt at alt står bra til med dere!! Det er så deilig når man endelig kan slappe av og nyte det faktum at man er gravid! Og jeg kjenner veldig godt følelsen på at 3 uker er lenge å vente!! Jeg gikk å telte ned dager og tenkte på det hele tida! Nesten litt slitsomt, hehe, men så er det sååå fantastisk når man ser den lille!! Oii så spennende å se om det "fortsatt" er jente på ul da! Jeg hadde nok innstilt meg veldig på at det var det så lenge ho ikke fant noen tut, men skjønner godt at dere venter med innkjøpa enda! Dere får gå amok om/når det blir bekrefta på ord.ul! Har dere fortalt lille blå, eller venter dere enda litt lenger?
nelliik m/blå & rosa Skrevet 18. august 2011 Forfatter #4 Skrevet 18. august 2011 Hei på deg =) Der var du! Og så gøy å høre om ultralyden :D Så dere at det var gutt tydlig selv? Husker da vi var på ul med lillemann, hadde jeg drømt gutt flere ganger samt automatisk tenkt gutteklær og guttenavn - og jammen så vi ikke det suuupertydelig den gang!!! Tihii, ingen tvil ) Hadde du det på følelsen selv, eller? Åååh så gøy altså Regner med det er stoor stas for den kommende pappaen ja! Hehe, uff... kaanskje for mye å håpe at bekkenet ikke blir verre Men kan jo være mulig. Er du enda i jobb, eller er det såpass ille? Vi har sagt til lillemann at han skal bli storebror, meen.. tror ikke han helt forstår det enda... Mulig lettere når magen begynner å bli stor og med beveglser han kan se =) Han blir 3 år på senhøsten, så er vel ikke så lett å skjønne enda =) Men det blir spennende å se etterhvert. Jeg holder på å lage en Babybok til han med bilder av da han selv lå i magen og var baby osv, så tenker det kan være fint å se i. Mmm, ja.. tenker jeg kommer til å handle litt etter den ordinære ultralyden Men uansett kjønn; rosa eller blå, blir det ikke såå mye nytt. Noe babytøy må man jo bare kjøpe fordi det er såå søtt Men kun vogn av store saker =) Har jo drømt jentedrømmer denne gang, samt automatisk tenkt jenteklær og jentenavn... Det stemte jo med en liten blå den gang, så ble ikke overasket da hun ikke fant eller så noen tut ) Vi kunne heller ikke se noe, og det var jo veldig tydelig med lillemann - men var jo bare i uke 15 da (14+6, men satt tilbake ca 14+1)... Såå tenker det var veldig tidlig å se kjønn =) Får vente i spenning ;D Har dere begynt noen store innkjøp og sånt, tenkt på navn? Spennende tider )) Gleeeeder meg til masse bevegelse, større mage (merker den godt, men ser mest ekstra tykk ut), se gjennom babytingene fra lillemann, planlegge og kjøpe inn resterende
*Miss Flua* Skrevet 19. august 2011 #5 Skrevet 19. august 2011 Vi så tydelig at det var gutt ja ;D Så en liten tut først, også på slutten da gyn ble heeeelt sikker, da så vi hele stasen Jeg hadde skikkelig jentefølelse faktisk, så ble overraska hehe! Jentenavn var så og si klart, vi var begge enige om ett vi syns var sååå fint Vi har en liste på guttenavn (vel, JEG har en liste på navn hehe), og vi er enige om at de navna der er fine. Men ingen vi har bestemt oss for! Jeg tror nok den lista bare kommer til å vokse frem til han kommer ut, så får vi se hva det blir Men det er syyykt vanskelig!! Jeg jobber 100% i bolig, men har fått tilrettelagt arbeid så nå jobber jeg mest på et arbeidssenter for utviklingshemmede. Dette var første uka tilbake på jobb etter ferie, og jeg merker at bekkenet er mye verre når jeg jobber..så det spørs om ikke det blir litt sykemelding etterhvert. Men skal til jordmor til uka så tenkte å snakke med ho da Vil jobbe så mye som jeg kan, men tror nok jeg må få gjort noe med de periodene jeg jobber 10 dager i strekk uten fri...det blir for hardt! Hvordan er formen din da, er du også i jobb? Åå så koselig å lage en babybok til han Kanskje det blir lettere for han å forstå hva som skjer nå da også! Uansett så blir det sikkert lettere for han å forholde seg til når magen blir litt mer synlig ja :) Vi har igrunn alt på plass, mangler litt småting her og der. Min svigerinne fikk unge i fjor, så alle store ting har vi kjøpt billig fra ho Vogn kjøpte jeg i sommer da jeg var hos mine foreldre. Det ville de kjøpe til oss, og ta dro vi til sverige og handlet der Vi har arvet myyyeee klær, så blir ikke å handle så mye der. Mamma er allerede i gang med masse babyklærshoppingn (første barnebarn og heftig ivrig hehe), samt at man ofte får noe, så vi har igrunn masse! Men jeg må stadig vekk inn på nett og kikke, samt i butikker hvis jeg er ute på farten! Det er jo så mye fint!! Skal du på 3d etterhvert? Jeg hadde egentlig tenkt, men siden vi hadde en ultralyd bare for å se kjønnet, så tror jeg vi dropper det. Men kjenner jeg gleder meg heftig til å se hvordan han ser ut!!
nelliik m/blå & rosa Skrevet 19. august 2011 Forfatter #6 Skrevet 19. august 2011 Hehe, såå gøy!! Vi så det også skikkelig tydelig med lillemann, ingen tvil liksom Og ved senere ul (rundt uke 34-38), så legen tydelig at testiklene hadde vandret ned til sin rette plass Jah... det med navn er utrolig vanskelig altså! Hadde listen klar med en 4,5,6 guttenavn før vår kom til verden og hadde derfor noen navn igjen fra den listen denne gang - har ikke funnet noen skikkelig matchnavn om det skulle være en jente der inne.. Men så bestemte vi jo ikke navnet til lillemann før han lå på brystet mitt rett etter at han var kommet ut Jeg er student, starter sisteåret om halvannen uke... Så har jobbet minimalt i sommer. Også pga den dårlige formen min! Tror nok jeg hadde vært sm om ikke, for har virkelig vært kvalm med brekkninger og noe oppkast i over 12-13 uker.. Har det enda litt om jeg må stresse opp om morgen eller er veldig sulten, eller lukter noe stygt... Men heldigvis ikke som før =) Håper å være i praksis frem til jul, så tar jeg ut permisjon da og har kun ett semester igjen å fullføre når jeg er tilbake Åååh det er så kjekt med så masse arvetøy og ting man får! Vi har også fått ganske masse, og mye skal brukes denne gang også ) Men er så usikker på vogn... er jo et hav av dem Tenkte å kjøpe/bestille ila høsten, slik at jeg får nytte av salget på årets modeller som skal ut ) Vi er usikker på 3D.. Har aldri vært på det før, så er jo litt spent da Samtidig koster det jo litt... Hmm... Skal - skal ikke! Kanskje ;D hehe.
*Miss Flua* Skrevet 19. august 2011 #7 Skrevet 19. august 2011 Student ja, hva studerer du? Må være greit når du kan legge løpet litt opp selv, spesielt når du har vært mye dårlig! Ja vogn er rett og slett noe pes å finne! Det finnes så uendelig mange, og det vil alltid være folk som synes positivt og negativt om en vogn, for behova kan være så forskjellig..vi kjøpte en emmaljunga city cross, og jeg håper virkelig den er så bra som jeg innbiller meg hehe :)
nelliik m/blå & rosa Skrevet 24. august 2011 Forfatter #8 Skrevet 24. august 2011 Her har de siste dagene gått i ett ! Og snart er det total hverdag igjen.. Gleder meg i grunn, er klar for å starte på dette semesteret samtidig som jeg ser veeeeldig frem til ett års (eller 10 mnd) permisjon da =) Har du bestemt deg for hvordan du vil fordele permisjon? 100% med 10 mnd, 12 mnd med 80%, eller annet? Jeg kommer til å ta ut fullstendig permisjon fra studiene, vet det er mange som går videre selv med små bebiser, men jeg ser ikke på det som noe alternativ siden det er så kort tid disse barna våre er bebiser - resten av livet vil de være barn og så voksne.. Så jeg forskyver siste semester totalt! =) Jeg har også en hengpraksis fra da jeg var sykemeldt og tok 8 ukers permisjon etter MA`en i våres, så da blir det 10 mnd med 100% lønn der jeg kommer til å gå alle de ti mnd. med forsørgerstipend før pappan tar over de (nå) 10 ukene sine ETTERPÅ - dermed blir vi hjemme med lille helt til vår minste er 1 år. Gjorde akkurat det samme med lille blå, og det fungerte suupert!! =) Kjærestemann får 100% av egen lønn de ukene han går, og fra NAV får jeg kun engangsstønad =) Men det går veldig, vedig bra Studerer sykepleier ) Er du utdannet innen helse du også, siden du jobber ved en omsorgsbolig? Jobbet på det første del av utdanningen, men det ble for mye når praksis startet... Aah, City cross jah.. Har tenkt på den selv også =) Men må ut å testkjøre litt vogner tror jeg. Enda ikke noe stress, men vil ha den mens det enda er salg på dette årets modeller ;D får se hva det blir etterhvert... Ha fine dager du
*Miss Flua* Skrevet 24. august 2011 #9 Skrevet 24. august 2011 Ja jeg gleda meg og for å komme i jobb, men mest fordi jeg vet jeg må gjennom noen mnd til med jobbing før permisjon! hehe. trives i jobben asså, men gleder meg veeeeldig til å møtet knøttet :) Vet ikke heeelt åsn det blir med permisjonen enda. Men foreløpig er planen å ta 100% siden det gir mest utbetalt. Jeg kommer til å spare penger underveis, også ta ulønnet permisjon etterpå slik at han kan begynne i barnehage i januar og da har bikket ett år Jeg tror kommende pappaen kommer til å fordele permisjonen sin over laaang tid, men jeg vil jo ikke at lillegutt må begynne i barnehage før han er ett Sykepleier ja! Hadde jeg skulle valgt om igjen ville jeg valgt det, og videreutdannet meg til jordmor Men jeg er utdannet vernepleier, og trives veldig godt som det også da! Men jeg kunne tenkt meg til å jobbe med barn, det gjorde jeg første året som nyutdannet, og jeg trivdes så innmari godt! Men måtte slutte fordi jeg flyttet til kjæresten min
nelliik m/blå & rosa Skrevet 24. august 2011 Forfatter #10 Skrevet 24. august 2011 Oh, her er planen å videreutd. meg til jordmor faktisk!! Så gøy at du nevnte det også =) Satser på å jobbe innen barneavd, barnepoliklinikk, nyfødtintensiven o.l. etter at jeg er ferdig utdannet for da får jeg flere støttepoeng til jeg skal søke jordmor. Enda noen år igjen med permisjoner og slikt, men ser frem til det og mitt fremtidlige mål ;D Om ikke jeg plutselig støtter på en praksisperiode som jeg syntes er enda mer interresant da Men hjemmejordmor er altså drømmen! =)) Sitter å ser på fødeavd. nå =) tihi (men irriterer meg over at det er den amerikanske, og ikke britiske eller svenske ) Lille blå var nesten 2 år da han begynte i bhg... Fikk ikke plass da han var 1 år, siden han er født på senhøsten. Og nå når jeg ser små 1 åringer, syns jeg nesten enda det er for tidlig.. Så om vi får det til denne gangen også, håper jeg den minste kan starte i bhg ved start i august. Da vil bebisen være ca 1,5 år ++. Trives godt som student og i praksis, jeg også, men å være i permisjon er bare faaaantastisk <3 Jeg gleeeeeeeeeeder meg!!!!!! =)
*Miss Flua* Skrevet 24. august 2011 #11 Skrevet 24. august 2011 Åå, kjente jeg ble LITT misunnelig nå! hehe Må være heeelt fantastisk å jobbe med nyfødte :) Satt å så på fødeavdelingen jeg også, men jeg syns heller ikke den amerikanske versonen er like bra som de andre. Men må få med meg allikevel Sitter og sipper like mye hver gang hehe, jeg syns det er så fantastisk Og samboeren bare rister på hodet når jeg sier at jeg gleder meg til det er min tur til å ligge der! Men han har fått klar beskjed om å ikke bruke det "mot meg" den dagen jeg faktisk ligger der Ja 1-åringer er igrunn veldig små, så skulle aller helst venta til barnehagestart i august jeg også!
nelliik m/blå & rosa Skrevet 6. september 2011 Forfatter #12 Skrevet 6. september 2011 Hei på deg ;D En liten oppdatering fra meg! Da har vi vært på ordinær ultralyd, og denne jordmoren sier også at vi har en liten jente i vente =0) Så etter alle mine drømmer og disse tegn, samt at jeg har vært så sykt mye dårligere denne gang enn med lille blå må jeg vel snart begynne å tro det tihi. Veldig gøy med en av hver da ) Også så var alt fint, også ble jeg flyttet 2 dager tilbake med endelig termin den 29.januar Spennende tider =))) Hvordan er det med deg for tiden?, og bekkenet ditt?? klemmer fra meg -
*Miss Flua* Skrevet 6. september 2011 #13 Skrevet 6. september 2011 Åå så gøy! Gratulerer Da er det bare å gå amok i klesbutikkene hehe! Selv syns jeg det er mye mer fint tøy til jenter, det er lissom så mye forskjellig dill å kjøpe! Men du har kanskje litt nøytralt tøy fra lille blå også, eller må du kjøpe en del ekstra? Vi har igrunn kjøpt svææært lite tøy, men har arvet så sykt mye. Først arvet vi fra min svigerinne, og da jeg telte gjennom bare bodyene hadde vi 30 forskjellige i str. 0-4 mnd Og nå i helja har vi arvet to stoooore poser med klær, men det har jeg ikke fått kikket gjennom enda. Så sånn klesmessig kunne vi nok fått trillinger Veldig gøy da! Pluss at min mamma blir bestemor for første gang, og nesten hver gang jeg snakker med ho i telefonen så har ho kjøpt noe nytt hehe. Jeg gleder meg til å få vasket og ordnet alt sammen, samboer må bare få satt sammen kommoden først hehe. Det går bra her! Magen syns veldig godt nå, det er så kos Spesielt da siden min samboer går og koser på den hele tida hehe. Han har blitt så innmari engasjert de siste ukene, og det er gøy!! Bekkenet går litt opp og ned, men har stort sett vært greit i det siste! Jeg føler det har sammenheng med at jeg har begynt å trene, men hvem vet Jeg har ihvertfall ikke hatt de periodene hvor jeg ikke klarer å gå ned trappa engang. Så da håper jeg det holder seg sånn klem fra
nelliik m/blå & rosa Skrevet 6. september 2011 Forfatter #14 Skrevet 6. september 2011 Hehehe, nja.. blir vel ikke å gå helt amok med jenteklær enda! ;D Skal ta en titt på klærne vi har etter lille blå, og se om det er mye nøytralt eller unisex-blå =) Det er jo sååå mye fint etter han!! Og tanken på å aldri skal bruke det igjen, er litt trist... Men klart, noe blir det, og det er utrolig myyye fint å kjøpe )) <3 Oh! Så kjekt dere har det da Masse arvetøy er gull verd! Fikk også masse slikt til lillemann, noe jentetøy også så mulig jeg finner frem det nå. Gleeeeder meg til å begynne å vaske, brette, legge på plass, ordne og gjøre klart Er så deilig med slike forberedeleser =0) Driver du på med svømming eller noen form form vanntrim? Det er visst kjempebra trening for bekkenet, og ellers da Tror jeg skal prøve meg på det, har ingen bekkenplager og hadde ikke det i første heller.. Men jeg kan jo uansett svømme forebyggende =) Og det er jo veldig greit å feks. ikke forverre de smertene man har
*Miss Flua* Skrevet 7. september 2011 #15 Skrevet 7. september 2011 Ja forberedelser er rett og slett bare kos <3 Gleder meg til å få orden på ting, for nå føler jeg at det er litt kaos hehe. Jeg hadde egentlig tenkt å begynne med svømming, men ingen som ville være med meg Så da ble det treningsstudio gitt! Men de har lagt opp et program til meg som tar hensyn til bekkenet, det er ikke for hardt og det er ikke en alt for lang økt slik at jeg har ork til det etter jobb Så det funker veldig fint! Jeg har også ganske høy BMI, så da skader det ihvertfall ikke Men de dagene jeg trener så kunne jeg spist en hest etterpå, akkurat DET kan jeg godt latt vær da
nelliik m/blå & rosa Skrevet 8. september 2011 Forfatter #16 Skrevet 8. september 2011 Hehe, ja jeg har ikke særlig lyst å dra alene på svømming jeg heller! Liker ikke å trene på treningssenter alene.. heh.... Men turer i skog og mark, oppå fjell osv er koselig å gjøre både alene og sammen med andre syns jeg Så det kan jeg ) Skal dere ordne klart noe barnerom før lillegutten deres kommer eller? Vi gjorde ikke det med førstemann, for syns det er veldig greit å de inne sammen med oss iht sikkerhet, nattamming, bleieskift, gråt osv... Og kommer nok ikke til å gjøre det denne gangen heller Har ordnet vugge nå, så da har vi kun vogn igjen av store ting (siden vi har masse greier på plass fra før) =) Som fremdeles er vanskelig...
*Miss Flua* Skrevet 8. september 2011 #17 Skrevet 8. september 2011 Ja turer er også veldig kjekt :) Jeg har gått mye turer med ei venninne som har hund, men kjenner jeg holder meg mye unna de turene som går på asfalt nå. Men så lenge vi går i skog og mark så er det deeiliig Og nå som høstfargene snart kommer så er det jo bare ENDA bedre! Barnerommet blir sånn halvveis ordnet ferdig tenker jeg. Skal bare kjøpe wallstickers til å ha på veggene, skal ordne gardiner og litt slikt. Men vi har bare 2 soverom, og akkurat nå er det som skal bli barnerom, gjesterom. Og lillegutt skal sove inne hos oss en god stund, så da skal det få være gjesterom en stund til Min nærmeste familie bor 3 timer unna, og de kommer til å komme myyyee på besøk Og da syns jeg det er greit at de skal få sove godt på gjesterommet med dobbeltseng så lenge som mulig, fremfor å få plass i stua Av store ting mangler vi bare sprinkelseng, men skal snart på ikea å kjøpe..så da er det bare småtterier igjen Gøy!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå