Gå til innhold

Prøving, korte lutealfaser og primolut?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Satte igang prøving på nr.3 med å ha sex også i usikre perioder og med holdningen at hvis vi blir gravide er det meningen at vi skal ha 3 barn. Vi har det fint med de to vi har, men ingen av oss er klare for å si at det er "nok".

MEN hjelper ikke å la tilfeldighetene råde når lutealfasene er begredelig korte. Har brukt Primolut for å forsøke å tvinge lutealfasene til å bli lenger (gyn sin løsning). De siste to syklusene har vi vært prøvere og jeg har derfor tatt pause fra primoluten. Nå lurer jeg på å ta Primolut i lutealfasen for at et eventuelt befruktet egg skal ha sjans til å feste seg. Det kan vel ikke skade sålenge jeg kun tar tablettene i 10-12 dager etter EL? Går jo ei stund etter det igjen før spire og mor deler blodbaner... Har god kontroll på syklus/EL med temping og EL-tester.

Korte lutealfaser er ikke noe nytt for denne tullekroppen. Nr. 1 ble til etter 1 års prøving og mye fotsoneterapi, Progesta Care og vit.B6. Nr. 2 ble lagd før kroppen min rakk å tulle det til etter første fødsel (men med et nødskrik, for påbegynt mens stoppet opp!)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...