Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Lillemann har fått det for seg at biting er tingen. Feks når han sitter på hofta mi, biter han meg hardt i skulderen og på armen. Sier jeg nei, det må du ikke gjøre, bare ler han og synes det er kjempemorsomt og vil bite mammaen sin mer.

Men, det ser ikke så fint ut lengre, overarmene mine er fulle av små blåmerker og mannen er redd han skal bli tatt for å være konemisshandler.

Hva er beste fremgangsmåte her, for å få slutt på dette? Trenger råd før jeg blir spist opp av vampyr babyen min :)

Ja han blir 10 mnd i slutten av aug.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Min biter også, så jeg har nesten lurt på om det kommer noen flere tenner. Ser ingen enda, men.... Han har jo allerede fått 8!

Jeg prøver også å si nei, litt strengt, men med vekslende hell, for da kommer jo bare DET røversmilet opp, og det blir vanskelig å holde maska...

Men du kan kanskje hente fram noen triks fra din erfaring som hundeholder? Jeg synes i det hele tatt at lillegutt minner veldig om en liten valp her han krabber omkring på alle fire og biter i alt han ser... ;-) Tisser på gulvet gjør han også, så fort han får bleia av...

Skrevet

her er det også 8 tenner, kanskje de første jekslene er på vei, hvem vet. Her kommer også røversmilet frem også småbiter han litt før han setter til med huggtennene :)

Kanskje vi bare må finne oss i å være en menneskelig bitering :/

Skrevet

Biting er ikke noe gøy. Med jenta mi har jeg som en regel at når hun gjør noe som ikke er lov så sier jeg "nei" til henne. Om hun fortsetter etter det tar jeg henne bestemt bort fra situasjonen. Om hun hadde sittet på armen min som du beskriver ville jeg satt henne ned. Om man mistenker at det klør i tennene vill jeg tilbudt noe annet som kan være godt å bite på.

Vi hadde en periode problemer med at den hun ble holdt av slo hun i ansiktet. Da begynte jeg å bruke den metoden. Først si nei, og om hun så fortsatte, så satte jeg henne ned på gulvet. Det ville hun jo ikke, så lærte fort at det ikke var ok.

Om du har det travelt når du bærer ham så ville jeg bare snudd ham andre veien slik at han ikke kan bite skulderen.

Dette er slik det foreløpig har fungert for oss. Tror nok det er viktig og være konsekvent og vise at det ikke er greit på noen. Altså at det ikke er greit på verken mamma, tante, besteforeldre, venner av familien osv.

Skrevet

Når jenta mi ble ekstrem med biting, lugging,slå osv sa jeg nei og satte henne ned på gulvet. Lot henne skrike litt og så tok jeg henne opp igjen. Gjorde dette hele tiden og til slutt klarte hun å skjønne at biter hun får hun ikke sitte på fanget.

Er uansett en fase som går over så enten må man være tålmodig eller finne ut en metode. Jeg orka ikke å vente på at fasen skulle gå over :P

Skrevet

Vi gjorde det samma som Mrs Bad beskrev lenger opp, og den metoden funker i alle fall hos oss. Han har sluttet helt å bite på oss :) JIPPI!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...