2,5barn+1engel Skrevet 16. august 2011 #1 Skrevet 16. august 2011 Er det noen som driver med søskenforsøk som da evt barna veldig nærme i alder?? Er det noen "fasit" om hvor lenge man burde vente før man prøver igjen?? Vesla ble født i april, så vi driv å tenke på om vi skal prøve påigjen da hun nærmer seg et år.. Er det så lett som å ringe sykehuset å si at man vil prøve på søskenforsøk?? eller er det andre rutiner på det?? Vi holder til på st.olav..
Tellefanten Skrevet 16. august 2011 #2 Skrevet 16. august 2011 Hvor tidlig man vil starte er vel opp til hver enkelt. Vi hadde søsken forsøk ved st. olavs. Vi brukte først fryse egg fra siste uttak og da kunne vi ringe direkte å sette i gang med en gang, endte i kjemisk. Etter dette fikk vi besked om å sende dem en søknad om nye forsøk til søsken. Tok 2 mnd før vi fikk svar og da fik vi 3 nye forsøk på lik lnje med de tre første og med de samme rettigheter når det gjelder egenandel og refusjon. En annen betingelse er at du må ha sluttet å amme minst 2 mnd før du kan gå gjennom forsøk. Hvis du lurer på noe ville jeg ringt klinikken hvis jeg var deg. Lykke til
singelmamma Skrevet 18. august 2011 #3 Skrevet 18. august 2011 Hei! Spørsmål til Tellefanten: Aner du hvorfor de har det som betingelse at du må ha sluttet å amme minst 2mnd. før du kan starte på nytt forsøk? Dersom man har fått tilbake menstruasjon men fortsatt ammer, er man likevel mindre fertil da? (Bare lurer, he,he...)
Merete 33 Skrevet 19. august 2011 #4 Skrevet 19. august 2011 Hei hei! Min skjønne ivf gutt er nå 7 mnd, født i januar! Jeg er nå på spray, og forventet innsett er ca 12-13 septeber.Jeg bare ringte Posrsgrunn og fikk beskjed om at de ville ringe tilbake dagen etter, og da var det ok. Så la vi en plan om oppstart på spray. (jeg kunne sprayet i juli, men valgte august med tanke på hormoner, ferie og familien! :-)) Hvis vi skulle være så heldige at det klaffer på 1. forsøk, så blir det ca 1,5 år mellom barna!
tingeling*** Skrevet 23. august 2011 #5 Skrevet 23. august 2011 Hei, jeg fikk ei ivf prinsesse i januar og er nå gravid i uke 14 med frysegg. Pga av ammetrøbbel måtte jeg dessverre gi opp amminga så alt for tidlig, men det åpnet muligheten for søskenforsøk. Jeg hører til St. Olav. De gav meg beskjed om at betingelsene for søskenførsøk var at det var 3 mnd. siden ammeslutt og at mensen var regelmessig. Og singelmamma grunnen jeg fikk oppgitt i forhold til amming var at de ønsket at hormonene i kroppen skal ha stabillisert seg for å få optimale forhold før forsøket;)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå