DollLegg Skrevet 16. august 2011 #1 Skrevet 16. august 2011 Jeg skal ut og fly med min 5måender gammle datter i morgen er det lov og ha med mat til baby selv om denne er flytene? (fruktmos) Er vann på¨flaske lov? Ellers tips for en enkel tur? Får man noe slags sete til baby?
Maracuya Skrevet 16. august 2011 #2 Skrevet 16. august 2011 Babymat går ofte greit, selv om den er flytende. Jeg hadde yoghurt en gang, og da de så babyen sa de at det var vel til ham så da var det i orden. Kan hende du må smake på den for dem. Vann får du jo tak i innenfor sikkerhetskontrollen, også kokt vann hvis du vil det (blir jo litt varmt da...). Man får ikke noe sete til baby, men på lange turer er det visst mulig å bestille en slags seng e.l., avhenger av flyselskap. Hvis du vil ha eget sete til baby må du kjøpe en ekstra billett. I setet kan du da sette en bilstol. Men jeg spurte sist om jeg kunne ta med bilstolen inn uten å ha bestilt eget sete og da sa hun at hvis det ikke var fullt kunne jeg det. Men så var det fullt. Ellers sitter jo babyen på fanget ditt. Jeg fløy nettopp med min datter på 4 mnd, gikk helt fint og hun sovna i fanget mitt selv om hun aldri gjør det ellers. Kan være et tips å amme på opp- og nedtur for å unngå trykk i ørene, eller gi noe annet å drikke/spise. Flyvertinnen vil jo helst at babyen skal sitte med hodet framover under start og landing. Så jeg ammet litt innimellom for å være sikker.
Hera_75 Skrevet 16. august 2011 #3 Skrevet 16. august 2011 Jeg har flydd mange ganger med baby nå, og det har alltid gått greit med babymat. Bare legg alt frem og si at det er babymat. En gang måtte jeg smake på en tube med mat.. Du kan ha med 100 ml vann på flaske, også kan du fylle på igjen innenfor kontrollen. Skal du bruke noe mme, så kan du ha med termos og få varmt vann på en av cafeene.. Hvis det er første gangen du reiser med baby, anbefaler jeg å ha med pumpe + flaske. Min baby ammestreiket totalt på ferie.. flere ganger. Ikke godt å vite hvordan de små reagerer på å være langt borte hjemmefra.. Kan ikke få anbefalt nok å ha en ringslynge. feks en huggababy (bruk "cradle position") eller noe lignende. Denne blir en super vugge på fly, da kan du ha babyen i denne og gå litt frem og tilbake i midtgangen eller i galley - det kan være helt umulig å få en baby til å sovne på ditt fang... da er det godt å ha et hjelpemiddel, ellers blir det fort mye adrenalin i årene. Med en sovende baby i slynge kan man sette seg ned og la babyen sove videre. Eller et annet type bæresjal hvis du har noe du bruker, og som babyen sovner i. Amming ved opp -og nedstigning funker veldig bra. Evt vann på flaske hver gang du kjenner at trykket endres i kabinen. Har du en morsom leke babyen liker veldig godt? Gjem denne til turen. Min baby lot seg distrahere hele veien til London med en lamaze leke, Freddie The Firefly. Spør om å få en pute idet du har satt deg, kan være veldig praktisk under armen hvis babyen sovner ved amming. Ellers dør armen ;-) Også en god ide å finne frem alt du trenger før flyturen starter, når babyen sover er det fort gjort å bli sittende og tørste og sulte.. hvis du flyr alene, vel og merke. Min erfaring er at folk er veldig villige til å hjelpe, ingen sak å finne en søt og hyggelig person som gjerne vil holde babyen mens du fikser og ordner. God tur!
Maracuya Skrevet 16. august 2011 #4 Skrevet 16. august 2011 Signerer det med pute, satt med en rimelig doven arm sist! Og det å finne frem det du trenger, har sittet og siklet på det jeg hadde i bagen uten å ta det opp for ikke å vekke babyen ;-) Hadde med bæresjal, men tenkte faktisk ikke på å bruke det inne i flyet, det var jo lurt! Men en må jo ta ut babyen under start og landing da. Men bæresjal e.l. er jo gull verdt på flyplassen også.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå