Gå til innhold

Er så lei alt!

Anbefalte innlegg

Vi sliter sånn med økonomien! Og det går ut over ALT! Jeg har ikke råd til nye klær, så går rundt i utslitte stygge joggesko, hullete utvaska klær som hadde passet fint til en mann på 20, ikke dame på 30. For finner aldri klær jeg har råd til, så det blir noe jeg finner å tilbud! Jeg har ikke råd til sminke eller frisør, jeg ser helt for jævlig ut!! Selvtilllitten er på bunn!! Føler at alle går bak ryggen og snakker om meg, fordi jeg ser for jævlig ut!! Har ikke råd til å være med på noe sosialt! Ikke har vi råd til å be folk hjem til oss for vi har ikke råd til å servere kaffe en gang!! Ungene har hatt tidenes kjipeste sommer for vi har bare vært hjemme! 1.klassingen får ikke nye klær eller noenting til skolestart! Altså de har klær nok, men alt er arvet og godt brukt! Vi kjører runtd i et gammelt skrap av en bil, huset er slitt og ødelagt og møblene godt slitt. Har så lyst til å lage sunn hjemmelaget mat, men her går det i firstpricepølser og fiskepinner fordi det er billigest!

Orker ikke mer av dette tullet! Prøver å få orden på økonomi, men det tar tid!

Men det jeg er mest redd for er ungene! Tenk om barnevernet finner ut at vi har så dårlig råd at vi ikke er skikket til å ta oss av ungene da!!?? De får det de trenger, bare ikke nytt alltid.. De har gode vinterdresser og alt sånt for vi har vært heldig å arve..

Dette var et rent syteinnlegg! Vi har tatt tak i saken og jobber med å få det bedre, men som sagt ting tar tid. I mellomtiden må vel jeg gå rundt å se ut som en uteligger:(

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/143483741-er-s%C3%A5-lei-alt/
Del på andre sider

Fortsetter under...

På tide med en ekstrajobb i tillegg til det dere har i dag, bare en kveld eller to i ny og ne?

Og kanskje litt økonomisk rådgivning for å se om kanskje noen av midlene dere har kan benyttes annerledes?

Kanskje det finnes poster som kan kuttes eller reduseres eller bare forandres?

Kanskje eventuelle lån kan refinansieres og dermed redusere utgifter?

Å være positiv, energisk og med pågangsmot til å ta slike ting når man har skikkelige drittdager, det gjør utrolig mye for selvsikkerheten:)

Og hva med bostøtte? Redusert pris i barnehage etc? Har dere sjekket ut om det er muligheter for dere?

Jeg rydder i nesten ubrukte klær og klær som til og med har prislappene på.

Hvilken størrelse bruker du?

Og barna, hvor gamle er de?

Jeg har ingenting til den som er førsteklassing, men jeg har komplett garderobe, inkl vintertøy og sko to til barn som er yngre :)

Og ikke minst, hva ØNSKER du deg?

Ikke morsomt HI. men hvorfor har dere så sykt dårlig råd? skulle ikke tro at noen kunne ha så dårlig råd i norge at de ikke kan servere kaffe og ordentlig mat.. får dere ikke støtte fra sosialen? jobber dere begge to? noe må en jo kunne gjøre for å bedre på situasjonen liksom! ??

Annonse

Det er vår egen feil! Vi fikk en del kredittkort og kjøpte ting på nedbetaling når vi var unge og veldig dumme. Det gikk til inkasso, og nå betaler vi på det..Og så mistet mannen min jobben sin, og får ikke ny! Han søker på alt mulig, men får ikke napp. Det samme med meg. Har alltid jobbet deltid og prøvd å studere, men søker nå etter fulltidsarbeid. Vi går faktisk rundt 10 000 kr i mnd i minus for tiden!

Du er veldig snill som vil hjelpe, men jeg er livredd for at folk skal finne ut hvordan det er med oss.. Barna har det de trenger, det er det viktigeste for meg!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...