Gå til innhold

Tror dere jeg får dekket bukplastikk ?

Anbefalte innlegg

Usikker på om jeg skal bare betale selv, eller om jeg skal ta det gjennom legen først... Liker ikke å diskutere og vise det foran andre.

Men jeg har et "skjørt" foran, med overheng på ca 7-8 cm (ikke så lett å få målt egentlig)

Jeg har hatt mulig soppinfeksjon der, med åpne sår og veldig vondt. Dette behandlet jeg selv med camestensalve og mye tørking og lufting.

Dette plager meg veldig, og går ut over sexliv og også humøret og det sosiale livet mitt. Er aldri fornøyd, og prøver alt jeg kan å skjule det. Er livredd for at noen skal tro jeg er gravid på nytt også, siden jeg ikke er radmager akkurat.

Har noen kg for mye, men har det noe å si for å få dekket en evt operasjon ?

Hvordan gå frem ?

Fortsetter under...

Jeg fikk dekket dette etter fødsel med nr 2. jeg var 68 kg og 165 cm høy. jeg hadde så mange strekkmerker på magen at det var rett og slett umulig å få huden til å trekke seg tilbake igjen. dessto mer jeg gikk ned i vekt, dess mer slapp hud fikk jeg. jeg fik henvisning til privatklinikk i trondheim av min fastlege. fastlegen sender nok henvisning uansett da det er opp til kirurgen om du får dette dekket eller ikke. jeg kom inn til kirurgen etter 1 mnd, og han sa at dette skulle de fikse, men jeg burde gå ned i vekt til den vekta jeg ville være på etterpå først, ca 5 kg sa han. jeg gikk ned 5 kg og ringte for å si fra. fikk time til operasjon 2-3 mnd etter dette. =)

tror nok du er en god kandidat til å få en slik operasjon dekket på åde kosmetisk og medisinsk grunnlag ::)

Hei:) Jeg fikk dekket det i 2004, og du høres ut som meg. Vil anbefale deg å ta det gjennom legen jeg, men ikke gå ned for mye først heller. Det var bare med nød og neppe jeg fikk operasjonen, fordi jeg hadde gått ned for mye egentlig, så det var egentlig mer kosmetisk sa kirurgen. Men jeg slet som deg med sexliv , det sosiale osv pga henget. Her ble det fjernet 3-4 kg løshud. Du kan bare gå til legen, så søker h¤n for deg. Da blir du innkalt til vurdering og så får du sånn ca ventetid. Hos meg gikk det bare 2 mndr. Hadde ingen smerter etterpå. Masse lykke til, stå på. Det er en herlig følelse når det er borte . (men du vil få sp.mål om du skal ha flere barn, og skal du det må du vente til du er ferdig med det ) Klem

Å, TAKK !

Tusen takk for oppmuntrende svar :-) Forventer liksom å få så ørene flagrer her inne.

Ja, jeg har også mye strekkmerker - og det hadde vært en lettelse å få dem bort også.

Vi har to barn, og er 100 % sikker på at vi ikke skal ha flere.

Annonse

Mageplastikk er ingen slankekur, så selv om de kan fettsuge litt for å få fin fasong på midjen bør du være nede i normal bmi og den vekten du ønsker ha etterpå.

Fastlegen henviser deg til nærmeste privatsykehus som har refusjonsordning med nav også får du innkalling derfra til førstekonsulatasjon. Kirurgen der avgjør om det er noe du kan få dekket av nav.

Man får ikke dekket kosmetiske operasjoner av nav lenger, så hva det psykisk gjør med deg er ikke relevant. Det som avgjør er det medisinske, så soppinnfeksjoner, eksem og sår, kløe o.l. gjør at du er en god kandidat til å få det dekket.

Anbefaler deg å lese på denne siden, mange før og etter bilder av både kvinner som har fått det dekket og de som ikke har fått det. Er også et diskusjonsforum der hvor du kan få masse gode råd, støtte og hjelp.

http://www.bukplastikk.com/

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...