Anonym bruker Skrevet 16. august 2011 #1 Skrevet 16. august 2011 Min baby på 2 mnd nekter mageleie.. Gråter vilt etter 1-2 min. Dette gjør at vi i liten grad får øvd på dette, og det bekymrer meg litt. Er dette normalt i den alderen? Kan ikke tro at de sov i den stillingen før! Andre m erfaringerr?
happybaby&mamma Skrevet 16. august 2011 #2 Skrevet 16. august 2011 du bør trene på det flere ganger daglig, men hold bare på til han blir sinna, så venter du og prøver igjen litt senere.. 1-2 min flere ganger om dagen er jo nok det vil jeg tro. Prinsessa mi likte det ikke i starten, men jeg øvde og holdt på til hun ble sint, så ga vi oss for den gangen, og prøvde senere. De blir bedre og bedre, og så fort de klarer og ta hodet helt opp og titte litt, så skal jeg love deg at de syntes det er veldig gøy Prøv å sitt foran og "heie" på babyn, prøv og riste litt på en rangle også
Februarmamma 2011 og 14? Skrevet 16. august 2011 #3 Skrevet 16. august 2011 Jeg var ikke så flink til det i starten, men prøvde å huske på det hver dag. Min ble også sint etter kort tid på mage. Men det ser ikke ut til å ha hatt betydning, for han er relativt tidlig ute nå ved 6 mnd. Både krabber litt og setter seg opp selv. Et tips kan være å legge de på fanget med hodet i det fri. Da blir det ikke så frustrerende for de at haka butter i gulvet hele tiden.x
lillelykkelig ♥ jenten min ♥ Skrevet 16. august 2011 #4 Skrevet 16. august 2011 Samme gjorde jenten vår, gikk vel ikke 1 min engang.. hs sa vi kunne ha henne liggende på brystet vårt, hun fikk trent hodet sitt da også.. har egentlig ikke hatt henne så mye på magen på stellebord eller gulv, kun når jeg har "husket" det, og da har hun lagt til hun begynte å grine. Jeg pleier å ta henne på brystet om morningen i sengen når vi har våknet, da er hun blid som en sol og klager ikke. Hun er 4 mnd på fredag, og vi var på kontroll for en uke siden. Da lå småen og svømte når helsesøster la henne på magen, så hun er VELDIG sterk i kroppen - til tross for at jeg ikke har øvd så mye på det. Svømmingen var noe de skulle klare på 6 mnds kontrollen sa hun.
Septbaby07+jan11 Skrevet 16. august 2011 #5 Skrevet 16. august 2011 Har øvd som deg hver dag, og min lille gutt haaaater det fortsatt! Han er sterk i nakken, har vært det hele tiden, men han liker bare ikke mageleie. Helsestasjon og fysioterapeut har ikke uttrykt bekymring, så jeg stresser ikke jeg heller. Han er 7 mnd og sitter kjempefint selv, kommer seg litt rundt mens han sitter på rompa og når han er i mageleie kommer han seg bakover mens han skriker av sinne Men ikke i nærheten av å krabbe, han skal absolutt stå og gjør alt han kan for å få fotbladene i gulvet
okt78 Skrevet 16. august 2011 #6 Skrevet 16. august 2011 Vi fikk beskjed om å ha snuppa på magen så mye som mulig. Hun var heller ikke spesielt glad i dette. Fikk beskjed på hs om at alt som gjør at hun må holde hodet opp er trening. Trenger ikke bare være at de ligger på gulvet. Da skjønte jeg at vi egentlig trente mye mer på det enn jeg trodde... Etterhvert lagde jeg det til en rutine at jeg la henne på magen hver gang vi var på badet. Det syntes hun var moro for da kom hun litt mer opp i høyden. Bære på magen ga også fin nakketrening. Fra å bli illsint når hun lå på magen tok det ikke veldig lang tid etter at jeg bevisst fokuserte på jevnlig "trening" i løpet av dagen til jeg merket fremgang, og nå har hun de siste mnd ikke ligget på ryggen magne sekundene av gangen, så det går seg til. De blir nok sinte fordi det er tungt og jo sterkere de blir jo bedre liker de å ligge på magen Lykke til med treningen
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå