Gå til innhold

Hvor mange her jobber fortsatt?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Og når er termin? Hvordan går det på jobben for dere egentlig??

Sitter selv på typisk faglig kontorjobb, så utfordringene er ikke fysiske, men jeg merker at jeg er fjern, ubesluttsom, dvelende, jobber trengt/langsomt og føler jeg absolutt ikke har noe å levere eller komme med. Jobbet 50% etter sommeren pga sterke og vonde kynnere og litt for lav blodprosent.

Synes ikke gravide har noe på en arbeidsplass å gjøre de siste 6-8 ukene egentlig. Kommer jo an på arbeidsoppgavene selvsagt, men likevel!! Jeg har aldri vært en sofagris, og er det ikke nå heller, men alt innvendig fungerer på helt andre måter. Hadde det slikt i første sv.skap også.

Få høre hvordan du 'mestrer' jobben da :-P

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg har også en kontorjobb og har jobbet fram til permisjon i begge mine svangerskap. Begynte permisjon nå på fredag.

Har hatt store bekkenplager denne gangen, så var med nød og neppe jeg holdt ut siste ukene. Men jeg hater intenst å gå hjemme, det er noe av det verste jeg vet, så jeg strekker meg langt for å slippe det. Mentalt føler jeg ikke svangerskapene har påvirket meg noe, så hodet fungerer like bra på kontoret.

Er glad for at jeg kunne jobbe frem til permisjon, jeg synes de 3 ukene før fødsel er lenge nok å gå hjemme og vente for min del! :-) Men har full forståelse for at alle svangerskap er forskjellige og at andre føler det annerledes.

Skrevet

Jeg jobbet 100% frem til 5 uker før termin, tok da ut to uker ferie og så kommer permisjon i tillegg. jobber også på kontorjobb. Det gikk helt greit, men var utslitt når jeg kom hjem og orket ingenting annet enn å ligge i sofaen. Fikk ikke lekt noe med barna, og fikk mye vann i kroppen og hovne bein. Etter jeg sluttet å jobbe, fikk jeg mye mer energi, orket å gå turer etc og ble en mye friskere gravid dame:) tror ikke baby tar noe skade av at vi jobber, men selv har jeg det i hvert fall mye bedre nå når jeg ikke jobber.

Skrevet

Har termin 1. september, og gikk ut i permisjon for en uke siden.

Har jobbet 100% hele veien, og hatt et "problemfritt" svangerskap så langt. Siden april gikk jeg over til å jobbe på kontor, er til vanlig selger/butikksjef og vant med å jobbe lange dager. Tror kontorjobbingen var redningen for meg :)

Det eneste jeg slet litt med helt på slutten, var at jeg hovnet opp litt i føttene når jeg satt for lenge med bena ned.

Jeg tenkte lenge, at jeg ikke skjønte hvorfor man måtte ta ut 3 uker før termin - men nå tenker jeg at vedkommende som bestemte dette var GENIAL! Jeg koser meg masse, og får ENDELIG sove og hvile så mye jeg trenger :)

Skrevet

Jeg jobber som selvstendig næringsdrivende og føler jeg har litt for mye å gjøre. Sover dårlig og er kjempetrøtt så det er en utfordring. Men nå er det bare litt over en måned igjen så må bare holde ut;)

Skrevet

itte je;)

jeg takket for meg for 2 uker siden. I uke 34.Dette er tredje uka i heimen;) Da hadde jeg jobbet halvt i 3-4 uker.

Gikk forsåvidt greit å jobbe halvt, men jeg hadde ingen energi overhodet til noe annet, og pulsen løp avgårde som et uvær. Bekkenet tror jeg ikke var noe værre enn andres, og jeg sov dårlig, som vi alle gjør, men jeg følte meg som en oppvaskklut og verdens kjipeste mor til min 4 åring.

Nå nyter jeg å slippe å tenke på en arbeidplass , der det er omorganiseringer, beordringer hver helg, og der alle er helt utslitt!(sykepleier)

Jeg susler i heimen. Surfer litt på nett. Maler litt barnerom. Tapetserer en vegg. Og går ikke tur;) Det er nok med turen til postkassen;)

Barnet har ikke vondt av at jeg jobber, men jeg syns jeg kunne tenke litt på meg selv de siste ukene, og samle krefter;) til legen min trengte jeg bare å si hjelp;) hun er digg!

Skrevet

jobber som lege, krevende jobb kan man si. Jobbet 100 % inntil for 2 uker siden, ble da SM 50% pga vonde kynnere. Jobber til og med i morgen, da er det på tide med permisjon, er 37 uker. Jippi det skal bli godt.

Skrevet

Jeg tok tre uker ferie i år og jobbet så tre uker i sommer før permisjonen min begynte 8.august. Før ferien var jeg umotivert og sliten, men mer av høyt arbeidspress (pålagt meg selv:-)) enn av selve graviditeten. Jobber som flere dere i en faglig kontorstilling og har mange spennende oppgaver og frister, så da jeg kom tilbake fra ferie var jeg veldig klar for å fullføre påbegynte prosjekter.

For meg var det også viktig å legge alt til rette slik at deler av jobben min lett kan ivaretas av andre. Til vanlig jobber jeg veldig selvstendig, så derfor ble den siste uka før permisjonen brukt til å lage oversikter, rutineark, ulike planleggere, lister med uskrevet informasjon med mer. På grunn av dette kan jeg nå ha permisjon med god samvittighet og faktisk legge fra meg jobben:-) Er nemlig normalt veldig pliktoppfyllende og har vanskelig for å gi slipp, så dette er en ny opplevelse for meg og det føles faktisk godt!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...