Gå til innhold

Er jeg slem som lar babyen min på 3 mnd ligge å skrike i maaange minutter??

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Med en så liten baby hadde jeg tatt henne opp og bysset henne ned i søvn. Til og med de mildeste skrikekurene der man sitter og stryker over barnet hele tiden (men ikke tar dem opp) skal ikke gjennomføres før de er minst 6 mnd gamle.

Måtte jo inn og hente henne med en gang jeg fikk svar her. Gått med henne i noen minutter, igjen. La henne ned igjen, begynte å skrike, men sluttet etter mindre enn ett minutt. Hun må jo være utslitt stakkars.

Tror nok ikke hun har vondt, for da hadde hun ikke vært så rolig i armene mine.

Men takk for svar dere :) Hun var nok bare overtrøtt. Holder på å sovne nå ser jeg :)

Når de er små og overtrøtte, så er det normalt at de ligger å hyler om de blir alene.. Jeg må si, om min sønn på 6 månder ikke roer seg innen 6 minutter, så bysser jeg han til han roer seg ned, kan ta evigheter å få han til å sovne, men plukker han opp når han hyler, og legger han ned så fort han roer seg ned... Har gjort dette siden han var 2 månder jeg (men da innen 3 min) Enda jeg må plukke han opp 20 ganger før han roer seg helt og sovner, så gjør jeg heller det, enn at han må ligge der overtrøtt og prøve å finne oen selv, han er jo fortsatt veldig liten, og da er det ikke lett å finne roen på egenhånd.

Nå blir jeg sikkert halshugget, men når barnet mitt på 7 mnd gråter fordi h*n er OVERTRØTT - så legger jeg barnet i senga, evt vogna på dagtid. I vogna går jeg tur eller triller litt til h*n sovner, men i senga går jeg bare inn å sjekker, om h*n er tørst, ligger greit, har bæsja osv, synger litt og koser litt, men løfter ikke ut av senga.

noen ganger lar jeg barnet ligge, sovner etter 5-10 min hvis jeg vet med sikkerhet at h*n er overtrøtt. Hvis jeg går inn gjør jeg ofte vondt verre, av en eller annen grunn later det til at jeg gir barnet mer energi til å skrike litt til..

Finn det som passer deg!! du vet at barnet har det greit? Javel, da er det bare å gjøre det du føler deg komfortabel med! Om barnet er trøtt så la det gråte seg i søvn, men selvfølgelig innenfor rimelighetens grenser. I og med at hun bare er 3 mnd er det nok litt vanskelig å vite hva som egentlig er galt, om hun har vondt e.l., men roer hun seg med en gang du tar i henne og har det greit ser jeg ikke problemet med å ligge litt. Selvfølgelig, man vil helst unngå skriking, så jeg ville vurdert å putte henne i vogna eller et bæresjal å se om det hjelper!

Vi har hatt slike skrikeperioder, og da har faktisk ommøblering hjulpet, av en eller annen grunn :)

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...