*Ruger på novembersnuppe* Skrevet 16. august 2011 #1 Skrevet 16. august 2011 Flere som venter EL i neste uke, og vil "henge" litt her i ventetiden? Jeg er på CD 8 nå, og synes tiden går såååå sent.. 4pp etter MA i april, og har en jente på 2 år. Nå SKAL det klaffe!
Rosin i bolla? Skrevet 16. august 2011 #2 Skrevet 16. august 2011 Hei. Jeg venter EL sånn ca den 27. august. Dette blir vår 3. pp. Kjøpte EL-tester til forrige periode, men har bestemt meg for å bestille de med smilefjes fra clear blue. Syns strimlene var vanskelige å tyde. Vi har akkurat startet prøvingen, og syns det er gått en evighet allerede. Ser at mange her sliter, så det er lenge igjen før jeg kan klage. Har ingen barn fra før av og har ventet i over tre år på at samboeren skal bli klar. Bruker dere noen for for hjelpemidler eller kjerringråd? I tillegg til EL-testene har vi kjøpt Pre-Seed glidekrem. Alle tips og råd mottas med takk! Masse lykke til, håper spiren snart sitter for oss begge:)
Maysan81<3+gutta<3 Skrevet 16. august 2011 #3 Skrevet 16. august 2011 Heisann, jeg fikk mensen i dag , og kan da forvente EL 26.august. Og ny IKM 10.september. (om jeg har regnet meg frem riktig) Dette er nå vår 13.pp....og jeg veit jammen ikke helt hva jeg skal si eller gjøre. Jeg gir i allefall ikke opp!! Lykke til
*Ruger på novembersnuppe* Skrevet 17. august 2011 Forfatter #4 Skrevet 17. august 2011 Kjekt at det er flere som henger seg på her! Jeg må innrømme at jeg synes disse prøveperiodene er ganske slitsomme. Først så starter det med at man går litt på tå og hev før EL, og er livredd for å ikke få lagt inn aksjer til riktig tid. Når EL endelig er overstått går man og kjenner etter symptomer i to uker, lurer på om man kan ta seg et vin eller ikke, og man bør la være å ta antibiotika når man har ørebetennelse, la være å kose med katten ol. Og så blir man stått i bakken igjen når tanta plutselig kommer, og må skrape seg opp igjen og mobilisere mot EL..puh... Vår første kom etter 10pp og en SA. Begynte med akupunktur og fotsoneterapi etter at jeg hadde SA, og ble gravid igjen i første syklus. Vet jo ikke hva som påvirker hva, men etter at jeg mistet på nytt i april (ble faktisk gravid igjen i første pp på nr. 2), har jeg nå startet med akupunktur igjen. Håper at det vil gjøre susen! Både mannen min og jeg tar sink, og prøver ellers å leve sunt og normalt. Denne måneden skal jeg både til utlandet med jobben og i bryllup mellom EL og IKM, og da kommet jeg til å ta meg et glass vin eller to. Så lenge det ikke er snakk å drikke seg helt kanakas, tror jeg det går helt fint! Har du en liten gutt fra før, Maysan? Når det gjelder kjerringråd, så skrives det som mangt om hva som er lurt og ikke lurt. De gangene det klaffet for oss, hadde vi bare sex et par ganger max rundt EL. Det er sikkert individuelt fra par til par, men kanskje kvalitet er bedre enn kvalitet?
Baby<3 Skrevet 17. august 2011 #5 Skrevet 17. august 2011 jeg har ikm 6 septemeber, begynner å bli veldig utolmodig nå, klar for å gå gravid...håååper veldig at det skjer denne mnd =) lykke til alle sammen, spennende å se hvem som får det til =)
Maya86 Skrevet 18. august 2011 #6 Skrevet 18. august 2011 Jeg er på dag 8, så forventer ikm 8 september. Håper det klaffer for mange av oss denne syklusen ;-) Da venter vi bare på EL... Lykke til!
Spurven <3 Skrevet 19. august 2011 #7 Skrevet 19. august 2011 hører til her jeg. Har ikm 9. september, syklus på 23 dager. Har hatt vondt i magen helt siden eggeløsning, stikkninger og vonde bryst og kvalme. Var skuffet da jeg fikk mens i dag. Men får bare stå på. Prøver å ta det med ro. Det er vel egentlig no vi har satt i støtet, men har vel sånn håpet litt i et halvt års tid på at det bare skulle skje. Lykke til alle jenter. Krysser fingre for oss :-)
Ming82 Skrevet 19. august 2011 #8 Skrevet 19. august 2011 Jeg hører visst til her jeg ogå El er forventet den 26. eller 27., og ikm den 9. september. Jeg har begynt med bidronninggele denne pp, ingenting skal være uprøvd. Så nå vurderer jeg å kjøpe Wild yam også. Krysser fingrene at bidronninggele ikke roter til syklusen min.
ec71 Skrevet 20. august 2011 #9 Skrevet 20. august 2011 Hører også til her, forventer EL 26. august og IKM 7. september. Prøver å roe ned denne pp, for forrige pp ble det mye press og stress på oss begge. Syns jo jeg fikk alle gravidsymptomer, og TR kom en dag etter tia. Men jeg tar tempen denne mnd, og spiser bidronninggele og folat. Har også vurdert å kjøpe Wild Yam, noen som har erfaring? Jeg tok bidronninggele forrige pp også, syklusen forholdt seg normal. vi krysser alt som krysses kan for denne pp
Baby<3 Skrevet 21. august 2011 #10 Skrevet 21. august 2011 hadde positiv el test i går og i dag er den negativ igjen, så kan vel si at jeg allerede har hatt el så nå er det bare å vente å se...min syklus er helt på tryne, men tror jeg har ikm 6 september, om det ikke blir tidligere nå som jeg hadde tidlig el. skjønner ikke det her helt jeg. men går ut ifra 6 ihvertfall =)
ec71 Skrevet 21. august 2011 #11 Skrevet 21. august 2011 Lurer på en ting ang El-test. Når den viser positiv, så skal el komme samme dag eller dagen etter? Og når den dagen etter, to dager etter, viser negativ, vil det si at egget ikke ble befruktet? Skjønner ikke helt, mener jeg har lest her en plass på bim at dersom befruktning, vil el-test vise positiv selv etter el.
hejdi Skrevet 21. august 2011 #12 Skrevet 21. august 2011 Jeg hører visst til her! Litt usikker på eksakt dato, da jeg alltid går en dag eller 10 på overtid før IKM. Hadde litt lyserosa blod på papiret 18. og 19... Spent på om dette kanskje kan være festeblødning? (eller om det var eggløsningen..Aldri blødd da jeg har hatt det tidligere..) *klø seg i hue*
Fruen87 Skrevet 21. august 2011 #13 Skrevet 21. august 2011 jeg venter eggløsning 25.08.. på bursdagen min! så da håper vi på en flott bursdagsgave! er vel ikke så stor sjangs for å få det slik! bruker nå for første gang CBFM, men har ikke fått utslag enda..! håper det skjer noe snart, tror jeg hadde el slim i dag midt på dagen.. ellers er dette vår 4pp, har gått på p-piller i 10år..
Messy + spire Skrevet 22. august 2011 #14 Skrevet 22. august 2011 ec71: du skriver ikke noe om (mulig du har gjort det tidligere) om hvilke el-tester du bruker. Jeg har billig-tester, alt annet er jo så dyrt om man trenger det over lengre tid :/ Jeg forstår meg ikke helt på disse billig-testene.. eller, jeg blir bare frustrert. De kan jo vise positivt i flere dager, og noen ganger synes jeg det er vanskelig å tyde når den er sterkest.. men, når den er positiv så kommer i alle fall eggløsning 1-2 dager etter det (tror jeg). Mange sier at man kan få positiv el-test om man har blitt gravid, men jeg har fått positiv el-test to uker etter el uten å være gravid. dette skyldes at man har en viss menge av LH i urinen etter el også. Så, jeg stoler ikke på el-tester som graviditetstester Les mer om det her http://www.pernille.info/opk_as_hpt.htm
Messy + spire Skrevet 22. august 2011 #15 Skrevet 22. august 2011 EL i disse dager. IKM 6 sept. Er spådd å bli gravid i august, så får se om det stemmer da Lykke til alle sammen
Maysan81<3+gutta<3 Skrevet 23. august 2011 #16 Skrevet 23. august 2011 Ja stemmer, har en liten gutt fra før
Snia.gutt07,gutt09,?13.6.12 Skrevet 25. august 2011 #17 Skrevet 25. august 2011 På han igjen hihi Har ikm 10 sept, og er like spente hver gang, hmm dette er vel 4pp. El i morra ifølge ladycompen, men har hatt el smerter for to dager siden og da var jeg bortreist og uten tilgang på kos hehe. Så håper det stemmer med el i morra, er vel forskjellig om man bruker og ha el smerter før elr under el. Hva har dere damer?
spissmus89 Skrevet 25. august 2011 #18 Skrevet 25. august 2011 slenger meg på her:) er nå inne i 4 pp:) Har ikke prøvd veldig hardt før nå egentlig... el er like rundt hjørne og aksjene er på plass og blir skiftet ut jevnlig for å si det sånn:) IKM rundt 10 sept:) Håper det sitter nå! Er foresten rimelig fersk her inne så hadde jo vært hyggelig og bli kjent med noen=) Hvor gamle er dere?
Ming82 Skrevet 25. august 2011 #19 Skrevet 25. august 2011 Hei jenter Hordan går det med dere og el jakten? Opplever noen av dere skikkelig el smerter?Jeg testet positiv på el test i dag, jeg har veldig mye smerter, nesten som menssmerter, men litt lengre opp mot eggstokken.
ec71 Skrevet 26. august 2011 #20 Skrevet 26. august 2011 Hei Jeg opplever å ha skikkelige el smerter, de ligner på mensmurringer. Noen mnd er el smerter sterkere. Mener jeg har lest en plass (?) at el smerter kan tyde på dårlige egg, men jeg vet ikke. Denne pp har jeg testet for el, A1. De viser negativ (kommer bare en strek), men etter 15-20 min så kommer den teststreken tilsyne, men da svakere enn kontrollstreken. Har el slim og ilinger nedover høyre lår. Håper el test slår ut positiv snart har forventet el i dag etter mine beregninger, og skulle hatt i går jf BIM-kalkulatoren.
meg og mine <3 Skrevet 27. august 2011 #21 Skrevet 27. august 2011 Jeg hører også til her. Hadde EL den 22/23 så venter ikm rundt 5 september. Denne syklusen er med pergo så nå er jeg spent. Vi har vært prøvere en stund å aldrig har det gått så tregt den tiden mellom EL og ikm, holder på å bli sprø
Maysan81<3+gutta<3 Skrevet 27. august 2011 #22 Skrevet 27. august 2011 Hei du, vi har IKM ca samtidig. Vi har hatt mange pp nå... grr. Jeg er 30 år og bor i Stavanger. har en liten gutt på 2.5 år, men ønsker oss sårt en til! Masse lykke til til deg, og velkommen inn skal du være!
Rosin i bolla? Skrevet 27. august 2011 #23 Skrevet 27. august 2011 Jeg har ikke funnet EL enda. Ingen positive EL-tester. Har heller ikke sett noe til EL-slim eller kjent smerter enda. Håper jeg ikke prøver for hardt. Denne perioden drikker jeg grapefruktjuice og hostesaft, sånn i tillefelle det skal hjelpe... Men må jo få EL, hvis det skal være vits. Noen andre som prøver det, eller har erfaring? Hvordan er sannsynligheten for treff hvis man legger inn aksjer FØR positiv EL-test? Spermen overlever kanskje ikke så lenge?
_iris_ Skrevet 27. august 2011 #24 Skrevet 27. august 2011 Ferdig med EL for denne gang, 3pp og er når 3 dpo etter mine beregninger. Bruker ikke teste for EL. Første pp jeg virkelig føler vi fikk lagt inn noen aksjer:-) IKM 7. september, tenker den ventetiden blir lang.
Mortee Skrevet 27. august 2011 #25 Skrevet 27. august 2011 Tiden etter EL føles så uendelig laaaaang!!! Teller timer til man kan begynne å ta gr.tester.... Begynte å prøve ordentlig forrige mnd. Ble gravid også, men endte i sa. Blødningen kom bare 1 dag etter mensen skulle ha vært her, så håper den ellers så stabile syklusen min er det den mnd her også. Da skulle jeg isåfall ha hatt EL torsdag og da er det et lite håp denne mnd også. Sambo dro nemlig bort onsdag og kommer hjem først i morgen. Så det blir spennende å se IKM 10. eller 11. sept (30 dagers syklus) Krysser alt jeg har for alle her
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå