Gå til innhold

Dokumentasjon som skal sendes inn til NAV (Engangsstønad)

Anbefalte innlegg

Ser at NAV krever en dokumentasjon på graviditeten etter 25 fullgåtte uker. Hva slags dokumentasjon skal dette være, og hvor får jeg den fra (har ikke legetime på 1,5 mnd, neste er jordmor). Kan jeg bare ta kopi av selve gravidskjemaet?

Fortsetter under...

Jordmor kan og skrive ut en bekreftelse til deg :) det er bare at de skal skrive under på at du er gravid, så og så langt på vei. Jormord skrev bare ut et ark til meg hvor det stod at jeg var gravid med termindatoen min. så får de regne selv :) hehe

Annonse

leste at den ikke kunne utbetales før 25 så da må det dokumenteres da såklart, tenkte ikke så langt jeg.. (trodde uke 12 var det magiske tallet jeg, men ikke for nav.. heh) satse på kjapp saksbehandling når en først kommer så langt da...

De er veldig strenge på når denne dokumentasjonen ble utstedt, så du må få lege/jordmor til å skrive ut en erklæring etter 25 fullgåtte uker.

Og i mitt tilfelle hadde NAV en annen kalkulator for beregning av termin enn både JM og lege. Jeg sendte inn når jeg var 28 uker på vei (ifølge JM og lege) men ifølge NAV var jeg bare 25.. Så måtte sende enda en erklæring og da kom pengene fort inn på konto :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...