Gå til innhold

Fortvila over toåring som hyler uten å kunne trøstes hele natta i mange uker...

Anbefalte innlegg

Tips?

Hun vil bare ha sin far, men hun hyler allikevel 3-4 timer hver natt. Har vært hos legen med henne, han mente det bare var pga flytting. Det er jo ok, men hvordan få ting til å bli normalt? Hele familien er ute av funksjon og på jobb funker vi i alle fall ikke....

Fortsetter under...

Vi flyttet i juli. Pga ferie osv så har vi sovet her siden 28.juli.

Ja, det er så rart hele greiene. Og utrolig slitsomt.

Hun har jo fått eget rom (delte med søsken tidligere), og jeg har sett et par jeksler på vei også. Så kanskje en kombinasjon av alt...?

Men uansett; vi må jo få løst dette. Nå så går det nesten på liv og helse løs når vi sover i snitt 2,5 timer hver natt. Vi er så trøtte og slitne alle sammen at vi ikke har energi til noen ting..

Prøv å legge henne inn til søsknene eller putt henne i midten av dobbeltsenga så hun ikke er alene. En annen mulighet er at en av dere legger dere inne hos henne for en stund.

Kanskje hun føler seg utrygg på det nye rommet, men mangler begrep for å uttrykke det? Sønnen til en venn av meg fikk nytt rom, men klarte ikke sove der, for han syntes det var for stort og skummelt. Han fikk et leketelt på gulvet på rommet sitt og sov inni det i noen uker. Store rom kan være utrygt for noen.

Kanskje det er for stille? Prøv å sette på en koselig cd på veldig lavt inne hos henne. Enten musikk eller lydbok. Anne Cath Vestly har en veldig trygg og god stemme, synes jeg.

Til slutt, prøv å flytte senga hennes til en annen vegg i rommet. Jeg har hørt om flerre barn som av en eller annen grunn har sovet bedre etter at rommet ble ommøblert.

Får håpe dere snart får bedre netter alle sammen!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...