Gå til innhold

Kontantstøtte spørsmål. Noen som kan hjelpe?

Anbefalte innlegg

Vi har ikke bhageplass til snuppa som blir 1 år i be av januar. Må derfor jobbe 50% fra september for å få strekt permisjonspengene lengst mulig. Når jeg er på jobb blir sambo, som er student, å ha henne.

Har vi i denne situasjonen rett på halv kontantstøtte fra hun er ett år? Eller får vi full kontantstøtte selv om jeg enda delvis er i permisjon?

Fant ikke svaret da jeg leste på NAV sine sider, men kan hende jeg har gjort dårlig research...

Fortsetter under...

Dere får kontantstøtte uavhengig av hvordan du og samboeren din jobber/studerer, det som teller er hvor mye dere evt bruker barnehage. Så uten barnehageplass vil dere få full kontantstøtte selvom du jobber noe. Man kan i prinsippet jobbe 100% begge to og få kontantstøtte, men da er det jo sannsynlig at den går til dagmamma el...

Tusen takk for svar dere! Da skal vi hive oss til og søke! :o) Er jo ikke så mye man får, men alle monner drar som det så fint heter :o)

Et spm til; vi får altså full kontantstøtte selv om jeg enda får utbetalt 50% permisjonslønn? (Gjelder uansett bare 1 mnd, fra februar må jeg jobbe fullt igjen..)

Permisjonspengene har heller ingenting med saken å gjøre. Hos oss har mannen tatt det meste av sin permisjonsdel etter sønnen vår ble 1år og vi har mottatt kontantstøtte hele tiden fra han ble 1år til han begynte i barnehagen.

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...