mami07 *fødeklar* Skrevet 15. august 2011 #1 Skrevet 15. august 2011 jeg var på forløsningsamtale på ullevål i dag,og herreguud går det an å være så grusomt ufølsom?!! de prøver å presse meg til å føde vaginalt til tross for at det ikke åpnet seg sist gang hverken med geleER og DRYPP!! sist hadde jeg pressrier på 1 cm åpning,og når jeg sitter der å knekker sammen så får jeg beskjed om at sånn er det å sette barn til verden og at jeg får lære meg og leve med det! shit as..... føler meg totalt overkjørt og stemmeløs iforhold til min egen kropp...
2 prinser og et nurk på vei Skrevet 15. august 2011 #2 Skrevet 15. august 2011 Kjør hardt mot hardt. :-) Stå på ditt.. Dei er nødt til å lytte å dei har vel lest papirene, eller kansje ikke siden dei ikke lyttet..
2011 Skrevet 15. august 2011 #3 Skrevet 15. august 2011 Forløsningssamtale har man det når man er på overtid? Grusomt, jeg ville tatt kontakt med en annen jordmor eller hvem du prater med om dette og stått på det du mener er riktig!!
Mrs. Charming Skrevet 15. august 2011 #4 Skrevet 15. august 2011 Huff, dette var ikke koselig å lese! Jeg føler med deg! Ta med deg evnt mannen din og be om et nytt møte og si at du føler deg lite respektert og forstått. De kommer ingen vei med slike motangrep-Hvis de faktisk mener at du evner å føde vaginalt, må de ta seg faglig sammen og komme med noen fakta på bordet, informasjon m.m. En slik respons er forbanna uprofesjonelt og du forventer saklig og profesjonell behandling fra fagfolk. Tenk om en snekker skal si det samme-ja, det regner mye i Norge-dere kan bare regne med at huset ikke blir vanntett-live with it. Dette viser hvor mange useriøse og uprofesjonelle fagfolk det er i helsevesenet og hvor lite respekt for kvinnehelse mange har. Sorry meg, ble veldig revet med her... Ønsker deg lykke til videre. De som skriker høyest vinner til slutt!
mami07 *fødeklar* Skrevet 15. august 2011 Forfatter #5 Skrevet 15. august 2011 fikk grini meg til en ny samtale igjen om 3 uker og da skal jeg ihvertfall ikke dra alene dit,og dessuten nevnte hun sterilisering og lurte på om jeg hadde vurdert dette siden jeg er så redd for å føde.. jeg husker fra sist gang at mine erfaringer fra ullevål var grusomme og at jeg da på daværende tidspunkt tenkte at jeg vil aldri ha barn igjen,men jeg hadde da virkelig trodd at jeg den gangen var virkelig uheldig og at det var blitt bedre denne gangen,men jeg tok feil der ja,dette her er 2007 alloveragin :`( tusen takk for støtte <3
Edelweis Skrevet 15. august 2011 #6 Skrevet 15. august 2011 herregud, ei jeg kjenner har tatt 2 ks nå fordi hun nektet å føde. NEKTET. det skulle du tenkt på før du laget ungen tenker jeg da. og dette bare av forfengelige grunner også. mens de som faktisk skulle hatt krav på å få ks, blir ikke hørt og respektert.. Har du noen mulighet til å søke på fødeplass en annen plass da?
Mrs. Charming Skrevet 15. august 2011 #7 Skrevet 15. august 2011 Jeg valgte Ullevåll fordi jeg fikk nok av et annet sykehus. Det kan være som en annen sier, lurt å bytte. Du kan begynne på ny frisk. Lurt å be om en annen jordmor også, hun der hørtes ikke vel bevart ut. Du har rett på profesjonell veiledning.
knerten09+ knerteline11 Skrevet 15. august 2011 #8 Skrevet 15. august 2011 Seriøst, skal liksom alle som har hatt en traumatisk fødselsopplevelse og dermed har angst for neste fødsel gå hen å sterilisere seg liksom? I alle dager, sånn kan man da bare ikke si! Nei godt du har fått ny samtale og sørg for at det er en annen jm da! Dette er da ikke en måte å møte en gravid kvinne på!
Cruella De Vil Skrevet 16. august 2011 #9 Skrevet 16. august 2011 Hei, det er bra du har fått satt opp en ny samtale, det er nok veldig viktig at du har med noen til å støtte deg da, ja. Jeg har også vært på endel samtaler rundt KS vs. vaginalt (på Riksen), og min erfaring er at det er veldig stor forskjell på legene; noen pusher vaginalt veldig (jeg føler ikke at de er objektive i det hele tatt), mens andre er mere objektive og forklarer ulemper og fordeler med begge varianter. Jeg håper du får en mer objektiv gynekolog neste gang! Var den gynekologen du hadde sist ganske ung, kanskje? Min erfaring er at de unge "pusher" litt mer på vaginalt, kanskje fordi de ikke tør å være den som stod for avgjørelsen til at det ble KS? Ved neste samtale tror jeg det er lurt at du presiserer at du ikke ønsker KS fordi du tror det er en lettvint løsning (det er nemlig mange som gjør det, og dem ønsker de å "luke ut"), men at du rett og slett ikke føler at vaginal fødsel er trygt for deg pga. opplevelsene dine sist gang. Det er klart det er vondt å føde, det er vel det verste (og fineste ) vi noen gang skal gjennom, men hvis kroppen din ikke taklet det (ikke åpnet seg når den skulle osv.), er jo det noe annet. Lykke til ved neste samtale! Og ikke vær redd for å begynne å gråte, det er helt normalt når man snakker om slike følelsesmessige ting, selv om man føler seg skikkelig teit der og da...
Januargull-09 + augustspire-11 Skrevet 16. august 2011 #10 Skrevet 16. august 2011 Uff, dette hørtes ikke hyggelig ut! Merkelig at helsepersonell ikke lytter til mor. Kan du få litt hjelp fra jordmor og fastlege til å snakke med ullevål, de kjenner sikkert historien din bedre? Jeg har forøvrig hatt mye kontakt med Ullevål dette svangerskapet, både kontroller og innleggelse, og samtlige jeg har møtt unntatt 1 jordmor jeg snakket med på tlf, har vært utrolig hjelpsomme og snille.
mami07 *fødeklar* Skrevet 17. august 2011 Forfatter #11 Skrevet 17. august 2011 tusen takk for gode råd fra dere alle her har vært å snakket med fastlegen som skal skrive en anbefalning om at jeg får planlagt ks siden angsten min er såpass stor i forhold til dette med å skulle gjennomgå samme laange smertehelvete igjen som jeg måtte sist. så da må jeg bare krysse fingrene for at dette skal gå min vei og at jeg blir møtt på en litt annen måte neste møte XX
mami07 *fødeklar* Skrevet 6. september 2011 Forfatter #12 Skrevet 6. september 2011 da har jeg vært på nytt møte i dag og fikk keisersnittet mitt ))))))) nå kan jeg endelig puste lettet ut og slappe av resten av tiden som gravid )) åå jeg er så glad ))))))))
anna_lou Skrevet 6. september 2011 #13 Skrevet 6. september 2011 Vil bare si at jeg føler med deg. Hadde meget dårlig erfaring med Ullevål forrige fødsel, og har heldigvis fått fødeplass på Riksen denne gang. På Ullevål lot de meg ligge med pressrier i to timer på uten at det ble gjort noe av verken tang eller sugekopp, før plutselig pulsen falt drastisk, og jeg ble klargjort til haste ks, klarte da å presse en siste gang, og det var heldigvis suksess. ALt endte godt med oss begge, men det var skremmende hvor lite kontroll de hadde under min fødsel. Jeg fikk også totalruptur. Det verste var at de i ettertid har nektet all form for ansvar for at fødselen ble så knalltøff. Og på spørsmål om jeg evt. kunne få ks ved en senere graviditet, ble det svart surt tilbake at "det ikke lå noe automatikk i det". Legevisitten dagen etterpå ble gjenomført av en eldre lege som ikke klarte å vise annen sympati enn å slenge ut følgende kommentar: "Du skal være glad du ikke var fødende kvinne i Afrika"................... Jeg ønsker deg lykke til, og håper du ikke gir deg, du må stå på dine krav og ikke la dem herse med deg (selv om jeg vet at det ikke er så lett). Jeg gikk til avisen etter min fødselsopplevelse på Ullevål, og jeg lover deg at dette ble diskutert på sykehuset i etterkant. Det er kanskje litt drastisk, men noen ganger kan det hjelpe å gå til media, eller hvertfall true med det. Her må du bare tenke på ditt eget beste! Lykke til
anna_lou Skrevet 6. september 2011 #14 Skrevet 6. september 2011 Hoy, og der, føst nå så jeg det siste innlegget ditt om at du har fått innvilget KS!!! Så bra!! deilig å kunne senke skuldrene litt. Lykke til med KS.
mami07 *fødeklar* Skrevet 6. september 2011 Forfatter #15 Skrevet 6. september 2011 hei det er så greit å vite at det er ikke bare jeg som har hatt dårlig erf med ullevål assa (sorry 0=) ) jeg tror jeg kan gjette hva den eldre legen het hehe sikkert samma som jeg hadde,men jeg fikk beskjed i dag om at både han og hu heksa som hadde ansvaret for meg sist ikke er der lenger,og bare bra er nå det for de stakkarsene som skal opp på obs posten der. han legen vi var i møte med i dag han var veldig hyggelig og super forståelsesfull og fortalte meg at han ville ikke presse noen til noe de selv ikke vil og da kunne jeg senke skuldrene,og det var deeeilig ) jeg er bare kjempe glad for at jeg endelig har fått avklart hvordan denne ungen skal ut og at jeg har fått en dato og forholde meg til. og det at hvis jeg skulle gå ut i fødsel tidligere så får jeg også ks mitt )))) nå kan jeg virkelig sove godt i natt hehe ))
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå