Barbarella og froskebarna Skrevet 15. august 2011 #1 Skrevet 15. august 2011 Flere her som sliter med svangerskapsrelatert migrene? Jeg har til vanlig hormonell migrene (følger syklusen), og sist jeg var gravid fikk jeg daglig migrene i 3.trimester. Nå er jeg bare 16 uker, og har allerede hatt migrene i to uker i strekk! Vet ikke hva jeg skal gjøre, tar imot tips med glede. Er henvist til en spesialist, men tror det kan ta litt tid å få time...
Sørlandsmommy Skrevet 15. august 2011 #2 Skrevet 15. august 2011 Jeg sliter med mye migrene til vanlig. Håpet at det skulle bli bedre i svangerskapet, men nei. Har hatt 4 dager i strekk nå, litt bedre i dag. Har dessverre ingen tips. Prøver meg på en paracet av og til, men får kjempedårlig samvittighet og det hjelper sjeldent. Hva slags spesialist er du henvist til? Om ikke annet, så føler jeg virkelig med deg
Barbarella og froskebarna Skrevet 16. august 2011 Forfatter #3 Skrevet 16. august 2011 Huff, føler med deg også! Jeg har lest at de fleste med migrene blir bedre under svangerskapet, men vi er nok blant de få uheldige som får det verre. Jeg er henvist til Sandvika nevroklinikk. Men tror det er lang venteliste, så er egentlig ikke så håpefull for å få time før babyen er ute... Tenkte jeg skal prøve akupunktur så lenge, har du prøvd det? Ellers har legen sagt at jeg kan ta paracet, og ibux er greit innimellom, så lenge det er før uke 28. Men jeg er livredd for å gjøre noe galt, så har ikke turt å ta ibux ennå.
Heidi <3 Skrevet 16. august 2011 #4 Skrevet 16. august 2011 hei, jeg sleit mye med migrene for 2 år siden, under svangerskapet med min første unge dro jeg til kiropraktor pga, smerter nede i ryggen. hun sjekka samtidig nakken min og sa så ut av inetet om ikke jeg sleit veldig med hodepine og migrene.. jo sa jeg, og så knakk hun litt på meg og jeg har ikke hadd et annfall på 2 år! Nå er jeg gravid igjen og migrenen har kommet tilbake. Jeg er sykemeldt ut uka og ligger for det meste bare rett ut! ( har også oppkast pga. smerten ) Men nå har jeg bestilt time til samme kiropraktor som sist og håper virkelig på at dette skal funke like bra som sist! Må vente te mandag da, men gleder meg! Men annbefaler dere å prøve! er dere fra trondheim annbefaler jeg cecilie øverås. fra øveråsklinnikken. lykke til! http://www.overasklinikken.no/ ( Cecilie er spesielt interessert i nakkesmerter/kjeve-bitt problematikk ofte sett i forbindelse med hodepine, ernæring, plager som kan oppstå i forbindelse med svangerskap, bekken samt behandling av barn.)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå